|
کدخبر: 334457

۲۱ سال تا بیت کوین ۱۳ میلیون دلاری

مایکل سیلر (Michael Saylor) مدیر اجرایی مایکرواستراتژی، در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) در برنامه Squawk Box شبکه NBC پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین طی ۲۱ سال آینده (تا سال ۲۰۴۵) به ۱۳ میلیون دلار خواهد رسید. او بر قدرت بیت کوین تأکید کرد و اظهار داشت این ارز دیجیتال توانسته شرکت او را به موفقیت‌های بزرگی برساند.

اقتصاد ۲۱ سال تا بیت کوین ۱۳ میلیون دلاری

پیتر شیف (Peter Schiff)، منتقد سرسخت بیت کوین، این اظهارات سیلر را مشتی مزخرف خواند و اعلام کرد طلا بر بیت کوین برتری دارد. شیف همچنین به عملکرد مالی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) انتقاد کرد و مدعی شد وضعیت سودآوری آن‌ها به‌زودی بدتر خواهد شد.

سیلر و پیش‌بینی بیت کوین ۱۳ میلیون دلاری

اگرچه قیمت بیت کوین در طول روز مصاحبه سیلر افزایش یافته بود، اما او به روند کاهشی بیت کوین نیز اشاره کرد. جو اسکوواک (Joe Squawk)، مجری برنامه، به سیلور گفت: شما جسارت زیادی دارید، چون در گذشته نوسانات زیادی رخ داده است.

با این حال، وقتی مجری از او پرسید که آیا این شرکت لحظات سخت هم داشته است، سیلور با قاطعیت به آن پاسخ مثبت داد. او به بدترین زمان شرکت خود در مسیر بیت کوین، یعنی شکست بانک سیلورگیت (Silvergate Bank) اشاره کرد:

این اتفاق ممکن بود یک تهدید بزرگ برای مایکراستراتژی باشد، اما در نهایت این موضوع به نفع ما تمام شد. ما توانستیم سود بزرگی به دست بیاوریم.

او وضعیت شرکت در بازار اخیر را به همان دوران تشبیه کرد و گفت: رشد مایکرواستراتژی از سود تمام شرکت‌های شاخص S&P بیشتر بود. آن هم با وجود اینکه بیت کوین در شرایط خوبی قرار ندارد.

سیلور ادعا کرد از وقتی مایکرو استراتژی سیایت ذخیره بیت کوین را پیش گرفت با اتخاذ این استراتژی به یک شرکت توسعه‌دهنده بیت کوین تبدیل شده است.

او همچنین به بزرگترین نقاط قوت بیت کوین به ویژه توانایی آن در اجرای سریع و موثر فعالیت‌های مختلف اشاره کرد. سیلور با پیش‌بینی جسورانه‌ای به سخنان خود پایان داد و اظهار داشت که بیت‌کوین در ۲۱ سال آینده به قیمت ۱۳ میلیون دلار خواهد رسید.

پیتر شیف اظهارات سیلر را مشتی مزخرف خواند

پیتر شیف (Peter Schiff )، معامله‌گر سهام و منتقد سرسخت بیت کوین، به اظهارات سیلر حمله کرد و آن‌ها را مشتی مزخرف خواند. او به این نکته اشاره کرد که در برنامه Squawk Box از سیلر استقبال دوستانه و مساعدی شد. او ادعا کرد که دلیل این موضوع آن است که CNBC بیش از حد به تبلیغ‌کنندگان کریپتو وابسته است و نمی‌تواند با ادعاهای نادرست آن‌ها مقابله کند.

شیف افزود: ارزش‌گذاری مایکرواستراتژی نسبت به بالاترین حد خود در ۵۲ هفته اخیر ۴۰٪ کاهش یافته است. وضعیت سود آن‌ها آن‌ قدرها که می‌گوین خوب نیست و به زودی بدتر خواهد شد.

درباره بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱۳ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و دامیننس بیت کوین در حال حاضر ۵۶.۰۳ درصد است. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۵۷,۰۷۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۵۹,۶۲۸ تومان معادل ۳,۴۰۳,۲۷۲,۷۵۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۳.۸۳ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۳.۱۶% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲(14 March 2024) معادل ۷۳,۱۰۳.۵۸ دلار بوده که همینک %۲۱.۹۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۷۵ میلیون و ارزش بازار رقیق شده آن در حال حاضر ۱,۱۹۸,۵۷۱,۰۴۱,۷۳۱.۴۵ دلار است.

منبع: میهن بلاک چین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها