|
کدخبر: 334490

انتخابات آمریکا بازار ارز دیجیتال را به آتش کشید

این روزها بازار ارز دیجیتال به شدت تحت تاثیر مناطره ها و روند انتخاباتی آمریکا بین دو شخصیت یعنی دونالد ترامپ و کاملا هریس قرار گرفته است. از طرفی دونالد ترامپ قول حمایت صد درصدی از بازار ارز دیجیتال را به هواداران خود داده است و با هر سخنرانی و حرف خود قیمت ارز های دیجیتال را بالا پایین می کندوو این موضوعی است که به شدت می تواند نتایج انتخاباتی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اقتصاد انتخابات آمریکا بازار ارز دیجیتال را به آتش کشید

تعداد زیادی از دارندگان ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به نظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری درباره صنعت کریپتو توجه می‌کنند؛ موضوعی که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور داشته باشد. 

 ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین احتمالاً در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری ایالات متحده نقش مهمی ایفا خواهند کرد، چرا که شمار فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در آمریکا نگران رویکرد نامزدها نسبت به این صنعت هستند. 

طبق گزارشی از صرافی ارزهای دیجیتال Gemini که شامل نتایج یک نظرسنجی است، ۷۳ درصد از دارندگان فعلی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده اعلام کرده‌اند که هنگام رأی‌گیری به موضع نامزدها در مورد مقررات ارزهای دیجیتال توجه خواهند کرد. همچنین ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان بیان کرده‌اند که موضع یک نامزد درباره ارزهای دیجیتال تأثیر قابل‌توجهی بر رأی آن‌ها خواهد داشت.

همچنین نگرانی‌های مربوط به عدم قطعیت‌های نظارتی به عنوان یک مانع اصلی برای بسیاری از آمریکایی‌ها که علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال هستند، افزایش یافته است. ۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که نگرانی‌های نظارتی مانعی برای ورود آن‌ها به بازار ارزهای دیجیتال است، در حالیکه این عدد در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۸ درصد بود.

با وجود این نگرانی‌ها، میزان مالکیت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به‌طور جزئی افزایش یافته و اکنون ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی، دارای ارزهای دیجیتال هستند که نسبت به ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۲، با افزایش همراه شده است. همچنین مالکیت پیشین ارزهای دیجیتال از ۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) از ۵۶ هزار و ۴۱۵ دلار تا ۵۷ هزار و ۴۰۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۴۵ به وقت ایران، ۵۷ هزار و ۳۴۵ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۸۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱/۲۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، ۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۳۲۳ دلار تا ۲ هزار و ۳۶۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۴۵ به وقت ایران، ۲ هزار ۳۵۴ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳/۲۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

بیت-کوین

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها