|
کدخبر: 334573

​تاثیر بی رحمانه انتخابات بر بازار ارز دیجیتال

در نخستین مناظره بین کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین که در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در فیلادلفیا برگزار شد، هیچ‌یک از طرفین به موضوع کریپتو اشاره نکردند. همچنین در مناظره قبلی ترامپ و بایدن نیز به این موضوع پرداخته نشده بود.

اقتصاد ​تاثیر بی رحمانه انتخابات بر بازار ارز دیجیتال

مناظره بین هریس و دونالد ترامپ بیشتر بر روی مسائل اقتصادی، حقوق سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی تمرکز داشت و در نتیجه، شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات در پلتفرم پیش‌بینی غیرمتمرکز پالی‌مارکت (PolyMarket) به میزان ۳٪ کاهش یافت.

جزییات مناظره هریس- ترامپ

در این مناظره، ترامپ و هریس برای نخستین بار رودررو بودند. شانس پیروزی ترامپ در طول مناظره به ۴۹٪ کاهش یافت و باعث شد که برای اولین بار هر دو کاندیدا در پلتفرم پلی‌مارکت شانه‌به‌شانه یکدیگر قرار بگیرند.

در این مناظره، هریس آرام به نظر می‌رسید و مکرراً ترامپ را تحریک می‌کرد. ترامپ در برخی مواقع عصبی به نظر می‌رسید و با ادعاهای نادرست پاسخ می‌داد.

پس از این مناظره، تیلور سوئیفت، خواننده، هریس را تأیید کرد و گفت: هریس برای حقوق و اهداف می‌جنگد، من معتقدم که برای قهرمانی به یک جنگجو نیاز داریم.

پیروزی هریس می‌تواند مشکلاتی برای کریپتو به همراه داشته باشد

تحلیل‌گران معتقدند که موفقیت کوتاه‌مدت بازار کریپتو، حداقل از لحاظ تغییرات قیمت بیت کوین، به پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر بستگی دارد. تپیش‌بینی تحلیل‌گران برنستین از تاثیر انتخابات بر قیمت بیت کوین این بود که در صورت پیروزی ترامپ در ۵ نوامبر، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال به ۹۰٬۰۰۰ دلار برسد.

ترامپ در صورت انتخاب مجدد، قول داده است که به «جنگ بایدن علیه کریپتو» پایان دهد و وعده‌هایی برای حمایت از صنعت کریپتو داده است. در ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور)، ترامپ اعلام کرد که قصد دارد مقررات ضد کریپتوی فعلی را لغو و ایالات متحده را به «پایتخت جهانی کریپتو» تبدیل کند.

ترامپ

از سوی دیگر، تحلیل‌گران معتقدند اگر هریس که موضع رسمی او در مورد کریپتو هنوز به طور کامل مشخص نیست پیروز شود، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به ۳۰٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

هزینه‌های سیاسی در انتخابات

کریپتو در این مناظره مورد بحث قرار نگرفت و این در حالی است که سه کمیته‌ی اقدام سیاسی (PAC) که از کریپتو حمایت می‌کنند، بیش از ۲۰۲ میلیون دلار از حامیان صنعت کریپتو جمع‌آوری و ۹۳.۶ میلیون دلار برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۴ هزینه کرده‌اند.

طبق داده‌های اوپن سیکرتس (OpenSecrets)، فیرشیک (Fairshake)، بزرگترین کمیته‌، ۱۷۷.۸ میلیون دلار جمع‌آوری و ۷۰.۸ میلیون دلار آن را برای چرخه انتخاباتی ۲۰۲۴، عمدتاً برای حمله به کاندیداهای دموکرات هزینه کرده است.

بر اساس نظرسنجی فایوترثی‌ایت (FiveThirtyEight) که قبل از مناظره در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) انجام شد، هریس در مقایسه با ترامپ ۲.۷٪ پیشتاز است (۴۷.۱٪ در مقابل ۴۴.۹٪).

همچنین، نظرسنجی‌های گالاپ (Gallup) از ماه می نشان می‌دهند موضوع کریپتو برای اکثریت رأی‌دهندگان آمریکایی اولویت بالایی ندارد و اکثر مردم اقتصاد، تورم، مدیریت ضعیف و مهاجرت را مسائل مهم‌تری می‌دانند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها