|
کدخبر: 334574

خرید خودرو با خیالی راحت | با انواع کارشناسی خودرو آشنا شوید

یکی از چیزهایی که این روزها برای افرادی که در کار خرید و فروش خودرو هستند و به شدت مورد استفاده قرار می گیرن کارشناسی رنگ خودرو می باشد که نه تنها برای این افراد مورد استفاده قرار می گیرد بلکه برای افرادی که فقط مصرف کننده هستند مورد نیاز و لازم است.باما همراه باشید تا شما را از نکات مهمی که در هنگام خرید خودرو باید به آن توجه کنید آگاه شوید.

اقتصاد خرید خودرو با خیالی راحت | با انواع کارشناسی خودرو آشنا شوید

از آنجا که امروزه به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می شود و می توان برای تجارت و کسب سود زیاد بر روی آن سرمایه گذاری کرد باید برای خرید خودرو دقت بیشتری را داشته باشید. هر قسمت از ماشین که خوردگی یا خرابی داشته باشد می تواند باعث افت قیمت خودرو شود. ممکن است افت قیمت خودرو به گونه ای باشد که باعث ضرر و خدایی ناکرده سوخت شدن تمام یا قسمت بزرگی از سرمایه افراد شود. از این رو افراد باید در هنگام خرید و فروش خودرو دقت داشته و در این کار از افرادی که  متخصصان فنی خودرو و کارشناس تشخیص خرابی و رنگ شدگی بدنه خودرو هستند کمک بگیرند.

خرید-خودرو

امروزه متقاضیان و خریداران خودرو به علت اینکه خودرو در ایران قیمت بسیار بالا و نامتعارفی دارد و اکثر درصد جامعه ئول خرید خودرو صفر کیلومتر را ندارند ئس به ناچار به خرید خودرو دست دوم روی آورده اند.با این اوضاع ترافیک و وضعیت آسفالت های و تصادفاتی که در رانندگی اتفاق می افتد رنگ شدگی ماشین چیز عجیب و دور از ذهنی برای مردم نیست ولی از طرفی هم همین رنگ شدگی نشان دهنده این است که خودرو هم دارای تصادف است هم اینکه دیگر رنگ فابریک کارخانه را ندارد پس به خودروی مورد نظر دچار افت قیمت می شود.افت قیمت در بعضی از خودرو ها حتی به میلیارد هم می رسد.

از انجا که حتی گاهی اوقات خرید خودرو کارکرده برای انجام یکسری کارها بیشتر لازم و ضروری است پس خرید خودرو دست دوم پیشنهاد می شود.اما در اینگونه کعاملات نیاز بسیار بالایی به جود یک کارشناس رنگ خودرو می باشد تا قسمت های رنگ شده ماشین را تشخیص داده و خودرو را گرانتر از قیمت واقعی خریداری نکنیم.

با این کار یک قیمت تخمینی خودرو بدست می آید و هم خریدار و هم فروشنده با خیالی آسوده و بدون هیچ جنگی با هم معامله می کنند.

همانطور که گفته شد دلایل کارشناسی کردن خودرو بسیار زیاد است و حتی در اکثر موردی که خودرو صفر هم مورد معامله قرار می گیرد را هم کارشناسی می کنند تا ایرادات و معایب آن را متوجه شوند.در کارشناسی خودرو همه قسمت های خودرو از گلگیر و چراغ ها گرفته تا سقف و بدنه و صندوق عقب و شاسی های داخل صندوق و زیر ماشین را بازدید و مورد بررسی قرار می دهند.گاهی اوقات و در بعضی از شرایط فروشنده یک قیمت سلیقه ای را از خود بر روی وسیله نقلیه می گذارد و خریدا به ناچار باید با این قیمت کنار بیاید.اما زمانی که در این معملات پای کارشناس به وسط می آید قیمت خودرو براساس چیزهای که مهم و مورد توجه کارشناس است از سال تولید خودرو، میزان کارکرد، خودرو، مقدار تصادفت و صدماتی که بدنه یا موتور یا شاسی خودرو دیده استتعیین و اعلام می شود.در این حالت این فروشنده است که باید با این قیمت کنار بیاید و هر فردی خریدار این خودرو نیست ومگر خودرویی خاص باشد یا از دید خریدار یک نکته مثبت داشته باشد.

کارشناسی-خودرو۱

روش های کارشناسی خودرو

افراد یعنی فروشنده و خریدار می توانند به چند صورت خودرو را مورد کارشناسی و بررسی قرر دهند گاهی اوقات فروشنده خود ماشین را برای کارشناسی به مراکز معاینه و کارشناسی می برد.در این حالت یک برگه به عنوان سند کارشناسی شده خودرو به صاحب ماشین می دهند و خریدار در اینجا فقط باید به تارخ کارشناسی شده توجه کند .چرا که اگر زمان زیادی از تاریخ گذشته باشد باید دوبار کارشناسی شود.

راه دوم بدین صورت است که خریدار می تواند کارشناس خودرو را همراه خود به محل معامله خودرو ببرد و در همان محل خودرو مورد ارزیابی و کارشناسی قرار می گیرد.

یک راه دیگیری که می توان به آن اشاره کرد و دوطرف خیالشان هم راحت می شود این است که خریدار و فروشنده می توانند با یک توافق هردو به همراه خودرو به یک کارشناس خودرو مراجعه کنند و خودرو را کارشناسی کنند.

بررسی رنگ خودرو، یک عملیات دقیق و تخصصی است که باید توسط افراد ماهر انجام شود. به طور کلی کارشناسان فنی در سنجش رنگ‌خوردگی خودرو، از ۵ قانون و راهکار اصلی پیروی می‌کنند.

استفاده از دستگاه‌های تشخیص رنگ مثل ضخامت‌سنج، بهترین و دقیق‌ترین راهکار برای کارشناسی رنگ خودرو است. با این وجود، افراد خبره و ماهر حتی با کشیدن نوک انگشتان به سطوح، استفاده از آهن‌ربا، کاربرد دوربین عکاسی در تاریکی و استفاده از فلش و همین‌طور با چشم غیرمسلح می‌توانند نقاط آسیب‌دیده و رنگ‌خورده را شناسایی کنند.

هزینه کارشناسی خودرو های ایرانی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و هزینه خودرو های خایجی بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان نیز برآورد شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها