|
کدخبر: 334579

واریز حقوق این بازنشستگان با افزایش میلیونی همراه شد

ششمین مستمری و مقرری بازنشستگان صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) به حساب‌ها واریز گردید.

اقتصاد واریز حقوق این بازنشستگان با افزایش میلیونی همراه شد

پرداخت حقوق بازنشستگان برای ماه شهریور، همانند ماه‌های گذشته، از بیستم شهریور آغاز شد. مستمری گروه اول بازنشستگانی که نام خانوادگی‌ شان با حرف «الف» شروع می‌شود، در این تاریخ پرداخت شد. همچنین، مستمری گروه دوم این بازنشستگان نیز در تاریخ ۲۱ شهریور شد و مستمری گروه سوم آن‌ها در تاریخ ۲۴ شهریور پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان تا یکم مهر و براساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز یکم مهر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند:

حقوق

از روزی که خبر واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری منتشر شد، موجی از ناامیدی در میان بازنشستگان تامین اجتماعی شکل گرفت. اگرچه این مبلغ، که یک میلیون تومان است، دردی از مشکلات بازنشستگان کم نمی‌کند، اما بازنشستگان کارگری از دریافت این رقم نیز محروم مانده‌اند.

هفته گذشته، یاسر گریوانی، مدیر کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد که پرداخت یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری در برنامه مالی این صندوق قرار دارد و این مبلغ حداکثر تا روز شنبه ۱۰ شهریور ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.در این میان، نگرانی‌ها درباره وضعیت مالی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد.

تماس‌ های مکرر مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با نمایندگان خود در کانون‌ های بازنشستگی و فعالان جامعه بازنشستگان، آنها را وادار به پیگیری جدی مطالبات کردند. به‌طوری که امروز صبح، محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

اسدی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد که از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف خودداری کند. این درخواست‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌های جدی مستمری‌بگیران درباره تبعیض‌ها و نابرابری‌های موجود در پرداخت‌هاست و آنها خواستار توجه بیشتر به نیازها و حقوق خود هستند.

واریز حقوق بازنشستگان صنعت نفت

ششمین مستمری و مقرری بازنشستگان صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) به حساب‌ها واریز گردید.

در این دوره پرداخت، مقرری تک بازمانده برای فرزندان دختر از ۸۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یافت. مابه‌التفاوت (بک پی) این تغییر از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۹ نیز پرداخت شده است. محاسبات فنی برای سال‌های قبل از ۱۳۹۹ نیز در حال انجام است و پس از نهایی شدن، پرداخت آن به مرحله اجرا در خواهد آمد.

برای تک‌ همسر بازمانده نیز این مقررات پیش‌تر و از تیرماه ۱۴۰۰ اجرایی شده بود. از این‌رو، معوقات این گروه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ محاسبه و پرداخت شد. همچنین برای مقرری‌بگیران با عنوان " نوه اناث " به زودی افزایش یاد شده پرداخت خواهد شد.

افزایش سرانه‌های ورزش و بن کالا

در این نوبت از پرداختی، سرانه‌های نقدی ورزش برای متاهلان و مجردها به ترتیب به مبالغ «یک میلیون و هشتصد هزار تومان» و «هفتصد و بیست هزار تومان» افزایش یافته است. همچنین مبلغ بن کالا به «یک میلیون و بیست‌هزار تومان» افزایش یافته است.

 مابه‌التفاوت (بک پی) سرانه نقدی ورزش و بن کالا از اول سال مالی صندوق‌ها (خردادماه) نیز در این نوبت از پرداختی، واریز شده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها