|
کدخبر: 334606

انتخابات آمریکا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

بانک انگلیسی استاندارد چارترد اعلام کرد که در صورت ریاست‌جمهوری ترامپ، قیمت بیت کوین به ۱۲۵ هزار دلار خواهد رسید، در حالی که اگر هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، قیمت بیت کوین به حدود ۷۵ هزار دلار خواهد رسید.

اقتصاد انتخابات آمریکا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

بانک انگلیسی استاندارد چارترد پیش‌بینی کرده است که در صورت ریاست‌جمهوری ترامپ، قیمت بیت کوین به ۱۲۵ هزار دلار خواهد رسید، در حالی که اگر هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، قیمت این ارز دیجیتال به حدود ۷۵ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

این بانک سرمایه‌گذاری در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، صرف‌نظر از اینکه چه کسی در آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، تا پایان سال به یک رکورد جدید خواهد رسید. در این گزارش همچنین اشاره شده است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد، اما تأثیر آن به مراتب کمتر از دوران ریاست‌جمهوری بایدن و پایین‌تر از انتظارات بازار خواهد بود.

از نظر این بانک سرمایه‌گذاری، بدون توجه به اینکه چه کسی در آمریکا رئیس جمهور خواهد شد، قیمت بیت کوین تا پایان سال به یک رکورد جدید می‌رسد. اما اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد، قیمت بیت کوین تا ۱۲۵  هزار دلار بالا می‌رود و اگر هریس برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود قیمت بیت کوین حدود ۷۵  هزار دلار خواهد بود.
استاندارد چارترد محرک‌های مثبتی را حاکم بر بازار ارزهای مجازی می‌داند.
طبق گزارش این بانک، پیشرفت در تسهیل قوانین حاکم بر ارزهای مجازی مخصوصاً لغو SAB121 که قوانین حسابداری سختگیرانه‌ای را بر دارایی‌های مجازی بانک‌ها اعمال می‌کند، در ۲۰۲۵ هم بدون توجه به اینکه چه کسی به کاخ سفید راه می‌یابد ادامه خواهد داشت.
ترامپ در کنفرانس بیت کوین در نشویل در ماه ژوئیه خواستار تبدیل شدن آمریکا به قدرت استخراج بیت کوین شد. اما هریس هنوز در هیچ کدام از سخنرانی‌های انتخاباتی خود اشاره‌ای به بیت کوین نکرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها