|
کدخبر: 334648

حرف متقاضیان مسکن ملی به کرسی نشست

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۱ واحد مدرسه و ۱۴۹ واحد مسجد (در مجموع ۴۱۰ واحد) در سایت‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در کشور در حال انجام است.

اقتصاد حرف متقاضیان مسکن ملی به کرسی نشست

«ارسلان مالکی» در جلسه‌ای که به بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داشت، بر اهمیت اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی در این پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: شروع اجرای طرح‌هایی نظیر مساجد و مدارس می‌تواند در مردم امید و انگیزه ایجاد کند.

وی گفت: تعداد ۲۶۱ باب مدرسه در قالب ۲ هزار و ۴۲۶ کلاس در طرح‌های حمایتی مسکن در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه‌ داد: ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس انجام شده و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است.

وی همچنین اعلام‌کرد: ساخت ۱۴۹ مسجد به مساحت ۶۸ هزار متر مربع نیز در سراسر کشور در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.

مالکی در پایان اظهار داشت: احداث ۴۱ مسجد به مساحت ۱۹ هزار متر مربع نیز در حال اجرا است.

مسکن-ملی-سیستان

۲۰۰ هکتار زمین در قیدار برای ساخت مسکن ملی تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۰۰ هکتار زمین در قیدار برای ساخت مسکن ملی تأمین شد که نیاز این شهرستان به زمین را در هفت یا ۱۰ سال آینده تامین می‌کند.

جعفر قزوینیان روز شنبه با بیان اینکه تولید مسکن همواره مورد تاکید و توجه دولت‌ها بوده است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در شهرستان خدابنده هم برای تأمین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن تمهیدات لازم را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: ما با همه توان پیگیر تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان خدابنده هستیم و تفاهم‌نامه‌های لازم را با اداره اوقاف، شهرداری و صاحبان زمین منعقد می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به وقفی بودن اراضی این شهرستان، ادامه داد: خوشبختانه مدیرکل اوقاف استان زنجان همکاری خوب و سازنده ای را با اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان دارد که قابل قدردانی است و در این راستا با اوقاف استان به توافق رسیدیم و در حال حاضر اداره راه و شهرسازی قیدار توافق با زارعین را دنبال می‌کند.

قزوینیان تاکید کرد: عملیات آماده سازی و اجرایی این اراضی پس از مشخص شدن نوع خاک و طی شدن روند طبیعی آن آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که پیش بینی می‌ کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین دیگر تمام درخواست های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود.

ساخت-نهضت-ملی

ضرورت تکمیل طرح مسکن ملی

مسکن ملی در ایران طرحی است که به منظور کاهش قیمت مسکن و فراهم‌آوری مسکن به افراد و خانواده‌ها اجرا می‌شود. این طرح در دوران ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی طرح شده و ادامه داده شده است و از طریق پروژه‌های ساخت و ساز خانه‌های واحد آپارتمان و ویلایی، وام دهی، واگذاری زمین مجانی (قانون جوانی جمعیت) و معافیت مالیات شرکت‌های تعاونی‌های مسکن پشتیبانی می‌شود۱.

طرح مسکن ملی از طریق سایت ثمن به افراد و خانواده‌ها از طریق سایت ثمن درخواست تملک و عقد قراداد ارائه می‌دهد. نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد است.

همچنین، تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن از ۱۷ خرداد ماه امسال در ۲۳۰ شهر آغاز خواهد شد.

صندوق ملی مسکن بزرگترین خرید تاریخ فولاد ایران را در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن رقم زده است و تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل واحد‌های مسکن نیمه کاره انجام داده است.

مسکن ملی برای مردم مهم است به دلیل تلاش برای تهیه مسکن مناسب و معقولانه برای جوانان، که به عنوان یکی از طرح‌های مهم سال‌های اخیر کشور مطرح شده است. این طرح به طور خاص برای جوانان تهیه شده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا به مسکن دسترسی پیدا کنند که برای آن‌ها مناسب است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها