|
کدخبر: 334681

کاهش قیمت شدید در راه بازار ارز دیجیتال | بیت کوین به ۹۰ هزار دلار می رسد ؟

بیت‌کوین پس از بازگشایی بازار وال‌استریت در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) به بالای ۶۰٬۰۰۰ دلار صعود کرد. همزمان، طلا نیز رکورد جدیدی در ارزش دلاری خود ثبت کرد. قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در ۱۰ روز اخیر رسید.

اقتصاد کاهش قیمت شدید در راه بازار ارز دیجیتال | بیت کوین به ۹۰ هزار دلار می رسد ؟

بیت‌کوین به روند بهبودی که از ابتدای هفته آغاز شده بود، ادامه داد؛ زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده موجب شد تا بازارها به این نتیجه برسند که تسهیل سیاست‌های فدرال رزرو در نشست هفته آینده درباره نرخ بهره قطعی است.

سهام ایالات متحده به طور جزئی افزایش یافت و طلا نیز به بالاترین ارزش تاریخی خود، یعنی ۲٬۵۸۵ دلار به ازای هر اونس، دست یافت.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیل‌گر و تریدر معروف در تحلیل نمودارهای یک روزه، به بازگشت مثبتی از مرز پایینی کانال نزولی قیمت بیت‌کوین اشاره کرد.

او در صفحه X خود نوشت: واکنش خیلی خوبی تاکنون دیده‌ایم و این امر بیت‌کوین را برای بسته شدن کندل روزانه بالای کف کانال (خط مشکی) آماده می‌کند.

وی افزود: بسته شدن کندل روزانه بالای کف کانال در گذشته باعث افزایش قیمت شده‌ است. برای یک کلوز هفتگی صعودی، بیت‌کوین باید تا آخر هفته بالای ۵۸٬۱۵۰ دلار بماند.

بیت‌کوین در این ماه تنها ۱٪ کاهش داشته است که این موضوع عملکرد غیرمعمول بیت‌کوین در ماه سپتامبر را توضیح می‌دهد؛ زیرا در این ماه زیانی حدود ۷٪ مشاهده می‌شود.

کریپ‌نیوو (CrypNuevo)، تریدر محبوب نیز در صفحه X خود گفت: بیت‌کوین با یک روند آهسته اما پایدار در حال افزایش است. این خیلی خوب است. اهداف قیمتی، ۵۸٬۸۰۰ دلار برای لیکوییدیشن و سایه ۵۹٬۵۰۰ دلاری هستند.

کریپتو وایکینگز (Crypto Vikings)، تریدر دیگری به این موضوع اشاره کرد که بیت‌کوین در آستانه بازپس‌گیری میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ دوره‌ای در بازه زمانی ۴ ساعته است. او پیش‌بینی کرد که این شکست صعودی، «عظیم» خواهد بود.

با این حال، بیت‌کوین توانست با موفقیت، تردیدهای مربوط به داده‌های تورم ایالات متحده را از سر بگذراند.

آخرین تخمین‌ها از فدواچ‌تولز گروه CME پیش‌بینی‌های بازار درباره کاهش نرخ بهره فدرال به میزان ۰.۲۵٪ در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) را تأیید کردند. این در حالی است که احتمال ۰.۵٪ کاهش کمتر شده است.

بیت کوین همچنان از دردسر در امان نیست

در پنج روز گذشته، قیمت بیت‌کوین از کف اخیر خود در ۵۲٬۵۰۰ دلار به‌خوبی بازگشته است و نمودارهای تکنیکال نشان می‌دهند که این حرکت صعودی می‌تواند به محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار تا ۶۵٬۰۰۰ دلار برسد.

مشابه عملکرد قیمت هفته گذشته، بیت‌کوین همچنان در تایم‌فریم بالاتر، در حال ثبت سقف‌های پایین‌تر هفتگی است؛ به طوری که هر بار ریزش قیمت، سطوح حمایتی قبلی را به مقاومت تبدیل می‌کند. فروش‌هایی که به‌دلیل لیکوییدیشن معاملات فیوچرز رخ می‌دهند، همچنان باعث ایجاد کف‌های پایین‌تر همراه با سایه‌هایی نسبتاً عمیق می‌شوند و در حالی که ممکن است شنیدن این موضوع خوشایند نباشد، قیمت بیت‌کوین همچنان در یک روند نزولی قرار دارد.

در نمودار هفتگی، مسیر مطلوب برای معکوس شدن ساختار بازار این است که شاهد کلوز هفتگی بالای کلوز هفتگی قبلی باشیم و در نهایت کلوز هفتگی بالای ۶۵٬۰۰۰ دلار رخ دهد. این امر به گاوها فرصتی می‌دهد تا بر سقف قیمتی و خط روند نزولی در ۶۶٬۰۰۰ دلار غلبه کنند و شاید روند نزولی شش‌ماهه را پشت سر بگذارند.

در بررسی دقیق‌تر عملکرد قیمت روزانه، احتمالاً تریدرهای باتجربه از نوسانات بازار سود برده‌اند، زیرا خرید در کف قیمت تا خط روند نزولی و فروش در سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی استراتژی سودآوری بوده است.

با فرض ادامه الگوی ثبت سقف‌های هفتگی پایین‌تر، باندهای بولینگر (Bolinger Bonds)، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و سطوح فیبوناچی بیت‌کوین نشان می‌دهند که رالی فعلی احتمالاً در محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۰۰۰ دلار به پایان می‌رسد.

علاوه بر عملکرد روزانه و هفتگی قیمت، مشکل اصلی همچنان تقاضای پایدار در بازار اسپات است. مشابه هفته‌های گذشته، بیشتر حرکت صعودی بیت‌کوین ناشی از خریدهای اجباری در نتیجه لیکوییدیشن معاملات است و با کاهش مومنتوم، علاقه کافی برای مقابله با سطوح مقاومتی وجود ندارد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها