|
کدخبر: 334684

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت مسکن تخت گاز جلو می رود |‌ خانه متری ۲۵۶ میلیون تومان شد + جدول

بازار مسکن تهران متاثر از چند عامل می تواند در هفته های آینده دستخوش تغییرات چشمگیری شود. کارشناسان حوزه مسکن نسبت به افزایش بهای خانه طی ماه آینده در صورت وقوع برخی رخدادهای سیاسی هشدار دادند. در این مطلب به بررسی قیمت آخرین نرخ مسکن مناطق مختلف تهران در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

اقتصاد قیمت مسکن تخت گاز جلو می رود |‌ خانه متری ۲۵۶ میلیون تومان شد + جدول

قیمت مسکن طی هفته های اخیر ثبات قابل ملاحظه ای را تجربه کرده اما به دلیل برخی متغییرهای بالقوه سیاسی، ممکن است بازار در ماه آینده تغییرات محسوسی را تجربه کند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و زمزمه های بازگشت دونالد ترامپ می تواند معادلات بازار مسکن را به کلی تغییر دهد.

بر طبق مشاهدات میدانی، حجم معاملات مسکن در تهران کماکان پایین است و به دلیل نرخ های نجومی و همینطور کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش خاصی در بازار صورت نمی گیرد. فرزانه صادق مالواجرد، وزیر جدید راه و شهرسازی در خصوص بهبود بازار مسکن اخیرا وعده هایی را مطرح کرده است که تحلیلگران حوزه مسکن در خصوص تحقق آن شبهاتی را مطرح نمودند.

عوامل مؤثر بر تحولات قیمتی در بازار مسکن

در یک نگاه کلی، برخی موارد می تواند بر تغییرات نرخ ها در بازار مسکن تاثیرگذار باشند و از این حیث، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهند. در ادامه به معرفی برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

    عرضه و تقاضا: نسبت میان تعداد واحدهای مسکونی موجود و تقاضای خریداران تأثیر مستقیم بر قیمت‌ها دارد.

    نرخ بهره: تغییرات در نرخ بهره بانکی می‌تواند هزینه وام‌گیری را تحت تأثیر قرار دهد و بر تمایل خریداران تأثیر بگذارد.

    وضعیت اقتصادی: شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و درآمد خانوارها قدرت خرید مردم را تحت الشعاع قرار می دهند.

    سیاست‌های دولتی: قوانین و مقررات مربوط به مالیات، وام‌های مسکن و تسهیلات دولتی می‌توانند بر بازار تأثیرگذار باشند.

    نوسانات ارزی: تغییرات در نرخ ارز و تأثیر آن بر هزینه مصالح ساختمانی و واردات تجهیزات، دیگر عامل موثر در این مسیر محسوب می شود.

    روندهای اجتماعی: تغییرات جمعیتی، مهاجرت و الگوهای زندگی می‌تواند تقاضا برای مسکن را تغییر دهد.

    انتظارات بازار: کارشناسان مسکن، احساسات و انتظارات خریداران و فروشندگان نسبت به آینده بازار مسکن را در ردیف عوامل مهم در تغییر نرخ مسکن قرار می دهند.

    توسعه زیرساخت‌ها: پروژه‌های جدید حمل و نقل، مدارس و امکانات عمومی می‌توانند جذابیت مناطق خاصی را افزایش دهند و بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند.

مسلما درک این عوامل می‌تواند به تحلیل بهتر وضعیت بازار مسکن کمک کند.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که در هنوز روی همان پاشنه سابق می چرخد و خبری از کاهش قیمت در بازار نیست. به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در محله زعفرانیه، با قیمت هر متر ۲۵۶ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، خانه ای نوساز در محله پونک، متری ۱۲۴ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۲۵ شهریور را مشاهده کنید.

نرخ-خانه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها