|
کدخبر: 334690

فیس لیفت شده ی خودروی آلمانی در راه بازار خودرو + عکس

فولکس واگن از مدل ۲۰۲۵ کراس اوور تائوس رونمایی کرده است. این مدل تغییر نسل محسوب نمی‌شود، اما به‌طور قطع یک فیس‌لیفت قابل توجه در تاریخچه این خودرو به شمار می‌آید. قیمت تائوس ۲۰۲۵ هنوز اعلام نشده، اما به طور طبیعی بیشتر از مدل فعلی که قیمت پایه‌اش ۲۵۴۲۰ دلار است، خواهد بود. نسخه پایه تائوس فعلی فاقد سیستم تمام چرخ محرک است و این ویژگی به صورت آپشن در تریم‌های بالاتر ارائه می‌شود.

اقتصاد فیس لیفت شده ی خودروی آلمانی در راه بازار خودرو + عکس

در طراحی ظاهری تائوس، ابتدا باید به پروفایل جلو توجه کنیم که تغییرات جدیدی در آن اعمال شده است. جلوپنجره و چراغ‌های باریک‌تر به سبک گلف جی تی آی، جتا و آی دی. این تغییرات نمایی مدرن‌تر را به خودرو بخشیده است.

خط شانه دقیقا همان است که در دیگر محصولات کلاس کراس اوور مانند تیگوان دیده ایم؛ ساده، اما قابل درک برای یک محصول اقتصادی از فولکس واگن. چراغ‌های عقب تغییر چندانی نداشته اند و در همان اندازه قبلی حفظ شده اند، اما گرافیک داخلی آن‌ها بروزرسانی شده است.

فضای کابین طراحی بسیار ساده‌ای دارد و قطعا با حضور در آن حس یک خودرو بسیار مدرن و خاص را نخواهید داشت. اینجا از نمایشگر ۸ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر استفاده شده است. در مدل قبلی تائوس، نمایشگر اصلی در اندازه ۶.۵ اینچی ارائه می‌شد.

تائوس۱

فولکس واگن برای تائوس از انجین ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۱۷۴ اسب بخار خروجی استفاده کرده که این بهبود ۱۶ اسب بخاری در مقایسه با تائوس قبلی نتیجه استفاده از اینترکولر بزرگتر، توربو جدید و برخی دیگر از تغییرات فنی است.

در بخش جعبه دنده نیز شاهد حضور یک نمونه ۸ سرعته اتوماتیک هستیم که جایگزین نمونه ۷ سرعته دی اس جی شده است.

تائوس۲

از سال ۲۰۲۲ که فولکس واگن تائوس وارد بازار جهانی شده تا به امروز حدودا سالانه ۶۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

قیمت تائوس ۲۰۲۵ هنوز مشخص نیست، اما طبیعتا مقداری از مدل فعلی موجود در بازار که قیمت پایه ۲۵۴۲۰ دلاری دارد، بیشتر خواهد بود. نمونه پایه تائوس فعلی فاقد سامانه تمام چرخ محرک است و این ویژگی در حالت آپشن و تریم‌های بالاتر فعال می‌شود.

تائوس۳

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها