|
کدخبر: 334709

اختصاصی گسترش نیوز؛

همسان سازی حقوق روی هوا | وزیر ته دل بازنشستگان را خالی کرد

به نظر می‌رسد بازنشستگان کارگری در حال حاضر باید در بلاتکلیفی بمانند و منتظر تصمیمات وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باشند. این وضعیت باعث نگرانی و عدم اطمینان در میان این قشر شده است.علاوه بر این، صحبت‌های اخیر احمد میدری نیز بر ناامیدی بازنشستگان افزوده است. اظهارات وی نشان‌ دهنده عدم وضوح در راهکار های پیش‌رو برای همسان‌سازی حقوق و تامین نیازهای مالی این گروه است.

اقتصاد همسان سازی حقوق روی هوا | وزیر ته دل بازنشستگان را خالی کرد

مشکلات زیاد بر سر قانون همسان‌ سازی حقوق، مدت‌ هاست که بازنشستگان را به شدت آزرده‌ خاطر کرده است. این موضوع، به یکی از چالش‌ های اساسی برای این قشر تبدیل شده و بدقولی‌های مکرر دولت در اجرای همسان‌ سازی حقوق، نگرانی و سردرگمی بیشتری را برای آن‌ها به همراه داشته است.

بازنشستگان که سال‌ها به خدمت و فداکاری پرداخته‌ اند، اکنون در پی این وضعیت نگران‌ کننده به دنبال راه‌حل‌ هایی هستند تا حقوقشان با شرایط اقتصادی و نیازهای روز جامعه همخوانی داشته باشد. این کشمکش‌ها نه تنها باعث ایجاد ناامیدی در میان بازنشستگان شده، بلکه لازم است اقدامات جدی‌ تری از سوی دولت در راستای تحقق همسان‌ سازی حقوق انجام شود.

با نزدیک شدن به پایان شهریور ماه، فرایند واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال انجام است. با این حال، هنوز خبری از واریز علی‌الحساب همسان سازی حقوق در این ماه نیست.

به نظر می‌رسد بازنشستگان کارگری در حال حاضر باید در بلاتکلیفی بمانند و منتظر تصمیمات وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باشند. این وضعیت باعث نگرانی و عدم اطمینان در میان این قشر شده است.علاوه بر این، صحبت‌های اخیر احمد میدری نیز بر ناامیدی بازنشستگان افزوده است. اظهارات وی نشان‌ دهنده عدم وضوح در راهکار های پیش‌رو برای همسان‌سازی حقوق و تامین نیازهای مالی این گروه است.

وام-بازنشستگان

جواب عجیب احمد میدری

«احمد میدری» با اعلام اینکه قانون متناسب‌ سازی به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، گفت که شیوه‌ نامه دقیق این قانون تا چند هفته دیگر نهایی خواهد شد. وی در مورد زمان اجرایی شدن احکام همسان‌ سازی نیز اظهار داشت که هدف اصلی کمک به حداقل‌ بگیرها بوده است.

یکی از خبرنگاران از وزیر کار می‌پرسد: "کی؟ امسال ۶ ماه دیگر داریم..." و وزیر کار در پاسخ گفت: "ببینید، این بخشی که به سازمان برنامه و بودجه مربوط می‌شود، امیدواریم تا دو ماه آینده پرداخت شود. هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز در جای خود انجام خواهد شد و ان‌شاءالله تا دو ماه دیگر به ۳.۵ میلیون نفر و همچنین به آن ۷۰۰ هزار نفر نیز مشکلی نخواهد بود."

برخی از بازنشستگان در تماس با رسانه‌ها به اظهارات اخیر وزیر کار انتقاد کردند و بیان داشتند که سهم آن‌ها از همسان‌سازی هنوز مشخص نیست. این بازنشستگان تأکید کردند که پاسخ‌های مبنی بر "به زودی" و "ان‌شاءالله" نمی‌تواند دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کند و این نوع پاسخ‌ها به مشکلات آن‌ها کمکی نخواهد کرد.

این افراد اشاره کردند که برنامه هفتم توسعه تصریح کرده است که متناسب‌سازی باید از ابتدای امسال آغاز شود، اما در نیمه دوم سال هنوز هیچ احکام جدید حقوقی صادر نشده است. این وضعیت باعث نگرانی و ناامیدی در میان بازنشستگان شده و آن‌ها خواستار اقدام فوری و شفاف از سوی مسئولان هستند.

حقوق-بازنشستگان

ابلاغ نامه متناسب سازی به وزارت کار

روز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، نامه متناسب‌سازی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد. در این راستا، معاون اول رئیس‌جمهور اصلاحیه آیین‌نامه متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان را به دستگاه‌های مربوطه، از جمله وزارت کار، ارسال کرد.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، در این زمینه اظهار کرد که وزیر کار جدید باید مشخص کند که چه زمانی احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی صادر خواهد شد.

وی بر لزوم صدور سریع احکام جدید و پرداخت معوقات تأکید کرد و افزود: "در روزهای گذشته، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشکری واریز شد، اما بازنشستگان کارگری از این واریز بی‌نصیب ماندند."

به گفته فرجی، بخش عمده‌ای از بازنشستگان کشور، مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند و این گروه بزرگ نباید از مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی محروم بمانند.

فرجی با تأکید بر این موضوع، گفت: "بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان شهریور، احکام حقوقی جدید صادر و نسبت به پرداخت معوقات از ابتدای سال اقدام شود."

این درخواست‌ها نشان‌دهنده نگرانی و نیاز به توجه بیشتر به حقوق بازنشستگان کارگری است و نیازمند اقدام فوری از سوی مسئولان می‌باشد.

بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان صبر کنند!

به نظر می‌رسد تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی تا زمان انتخاب رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی مشخص نخواهد شد. این مشکلات در وضعیت حقوق و مزایای این قشر، نگرانی‌ های زیادی را ایجاد کرده است.

در این شرایط، برخی کارشناسان و فعالان صنفی بر این باورند که ورود مجلس به این موضوع می‌تواند یک ضرورت باشد. با توجه به اهمیت موضوع و تأثیر آن بر زندگی میلیون‌ ها بازنشسته، اقدام فوری و جدی از سوی نهاد های مسئول می‌تواند به روشن شدن وضعیت و رسیدگی به مطالبات بازنشستگان کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها