|
کدخبر: 334813

پیش بینی بورس فردا | بازار به اوج برمی گردد؟

نقشه بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و گروه‌های خودروسازی و قطعات خودرو به همراه فرآورده‌های نفتی به طور یکپارچه در محدوده‌های منفی و صف‌های فروش فعالیت می‌کنند.

اقتصاد پیش بینی بورس فردا | بازار به اوج برمی گردد؟

در پایان معاملات دومین روز کاری این هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۹۹۰۰ واحدی روبرو شد و به این ترتیب، یک گام دیگر به عقب برگشت. ارزش بازار نیز به مرز ۶۷۰۰ واحد نزدیک‌تر شده است که ممکن است نشانه‌ای از سقوط جدیدی برای بازار سرمایه باشد. حتی شاخص هم‌وزن که در روزهای اخیر از افت فاصله گرفته بود، در پایان معاملات امروز به محدوده منفی وارد شد.

 فلزات اساسی با ارزش معاملاتی ۲۲۶ میلیارد تومان در بازار بورس تهران رتبه نخست برترین ارزش معاملاتی در بازار سرمایه را از آن خود کردند و پس از آنها گروه خودرویی لیدر سنتی بازار سرمایه در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنان پرونده کروز برای اهالی خودرویی بازار با ابهام همراه است و امروز خبری مبنی بر نتیجه دادگاه آن در رسانه‌های دست به دست می‌شد.

 دنیا اقتصاد نوشت که قاضی صلواتی در حاشیه حضورش در یکی از نواحی دادسرای تهران در جمع تعدادی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کروز گفت: پرونده کروز دارای ۲۱۸ صفحه کیفرخواست است که از دادسرای ناحیه ۳۲ اقتصادی صادر شده، پرونده ۶۶ جلد و ۱۸ متهم دارد که ۷ نفر از متهمان کارمندان گمرک فرودگاه امام هستند.

 همچنین هیئت ۳ نفره کارشناسی شامل یک کارشناس رسمی در رشته امور گمرکی، یک کارشناس رسمی در رشته اقتصاد و بازرگانی، یک کارشناس در رشته حسابرسی و حسابداری برای بررسی پرونده تشکیل شده است.

 اما سومین گروه از نظر ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران گروه شیمیایی بازار بود که ۱۹۰ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است.

 بازار در حالی روند نزولی خود را طی می‌کند که دلار در بازار آزاد در یک ثبات قرار داد و دلار نیما همچنان در مسیر صعودی است و نرخ ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومانی را به خود گرفته است. همچنین بعد از چندین هفته متوالی که شاهد رشد بهره بازار بین بانکی بودیم، این هفته نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت.

 روز گذشته پتروشیمی خارک شفاف سازی در مورد تعدیل مثبت به خاطر مشخص شدن نرخ گاز ۵ ماهه ابتدای سال گذشته را اعلام کرد و در بخش کدال خوانی برنامه چارسو به آن اشاره کردیم. به این ترتیب بر اساس این شفاف سازی نرخ گاز طبق فرمول برای ۵ ماهه ابتدایی سال گذشته مشخص شده است. که شخارک اعلام کرده است با کسر مالیات حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومانی از این محل سود شناسایی کرده است.

 موضوعی که بیش از یک سال بحران برای بازار سرمایه ایجاد کرد و اصلی‌ترین افت شاخص بعد از سال ۹۹ همین موضوع نرخ خوراک بوده، هست و به احتمال زیاد همچنان خواهد بود!

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به طور متوسط در طی یکی دو هفته اخیر با افت بیش از ۷ هزار واحدی همراه شده است و روز جاری نیز افت ۹۹۰۰ واحدی را به خود دید . وضعیت شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل نسبتاً مثبت‌تر بود اما فشارهای فروش امروز رخ این شاخص را نیز منفی کرده است.

 و شاخص کل چهارمین روز متوالی منفی را برای خود ثبت کرده است. محدوده‌های مهم و البته با اغماض به عنوان تاپ‌های شاخص کل از ابتدای سال تا کنون به این صورت بوده است که اوایل اردیبهشت ماه به رقم ۲.۳۲۰ میلیون واحدی رسیده است. دو ماه بعد رقم شاخص ۲.۲۲۰ میلیون واحدی شده است و دو ماه سوم (اعداد و زمان‌ها با کمی اختلاف و اغماض) به عدد ۲.۱۲۰ میلیون واحدی رسیده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها