|
کدخبر: 334818

بمب دولت در بازار خودرو ترکید | واردات آزاد شد

واردات خودرو یکی از مسئل مهم اقتصادی است که برای دولتمردان و صنعت خودرو تبدیل به یک معضل بزرگ شده است .دولت سیزدهم تا پایان کار خود نتوانست برای آن کاری انجام دهد. در اواخر عمر این دولت بود که خبری مبنی بر واردات خودروهای کارکرده منتشر شد.اما باز هم هیچ خبری از تسریع روند واردات خودروهای صفرکیلومتر نبود و همین موضوع باعث شد تا بازار خودرو در رکودی عمیق فرو رود و پیشتر از پیش از این که واردات خودرو های صفرکیلیومتر سرعت بیشتری به خود می گیرند نا امید شویم.

اقتصاد بمب دولت در بازار خودرو ترکید | واردات آزاد شد

یکی از مسائل مهمی که دولت سیزدهم با آن دست به گریبان بود و نتوانست این مشکل را حل کند آزادسازی واردات خودرو بود.از سال ۹۷ به بعد این مسئه و بین دولت و مجلس در حال پاسکاری بود، اما دریغ از اینکه کسی به فکر راه حل و باز کردن این گره باشد.اما در نهایت در خرداد ۱۴۰۱، رئیس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف قانون واردات خودرو را برای مدت ۵ سال تصویب کرد.اما تا الان این این موضوع روند کندی داشته و شاید هم دست هایی که در پشت پرده منافع خود را در وارد نکردن خودرو می دیدند اجازه سرعت بخشیدن به این موضوع مهم را نمی دادند

اما با همه این تفاسیر پس از گذشت تقریبا ۳ماه از ابلاغ قانون واردات خودرو روز۳ شهریور ماه جزئیات مصوبه واردات خودرو توسط هیات وزیران تصویب شد.این مصوبه توسط معاون اول مهم رئیس جمهور به کلیه سازمان‌ها شامل وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ کرد.

این گره کور و کنددی روند واردات خودرو تا جایی پیش رفت که دولت سیزدهم به کار خود پایان داد ودولت چهاردم کنترل را دردست گرفت.اما دولت چهاردهم از این مسئله مهم اقتصادی چشم پوشی نکرد و سریع واردا میدان شد تا این مشکل را حل و مردم را بایک خبر خوشحال کند.

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز بالاخره گره کور واردات خودرو را با تدبیر رئیس محترم جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت باز کردیم. همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم. همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند. منافع ملت ایران در رقابت است.

 

همتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها