|
کدخبر: 334891

مقاومت بی نظیر در برابر خرس ها | بازار ارز دیجیتال نزولی می شود؟

بازار رمزارزها در حال حاضر شاهد تلاش گاوها برای معکوس کردن روند نزولی است، در حالی که خرس‌ها در سطوح بالاتر مقاومت کرده و مانع از افزایش قیمت می‌شوند. با ادامه این تحرکات، احتمال شکستن سطح مقاومت و آغاز یک حرکت صعودی وجود دارد، اما فشار خرس‌ها ممکن است منجر به کاهش موقت قیمت شود.

اقتصاد مقاومت بی نظیر در برابر  خرس ها | بازار ارز دیجیتال نزولی می شود؟

گاوها در تلاشند تا الگوی کف‌ها و سقف‌های پایین‌تر را برای قیمت سویی (SUI) بشکنند که می‌تواند نشانه‌ای از تغییر روند باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت سویی (SUI)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۹۲ دلار، موج آبی رنگ) شروع به صعود کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید است که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از منطقه مقاومت ۱.۱۱ دلار تا ۱.۱۸ دلار ببرند، قیمت سویی می‌تواند مومنتوم گرفته و به ۱.۴۴ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت با شیب تندی از منطقه مقاومت مذکور کاهش یابد، نشان‌دهنده فعال بودن خرس‌های بازار ارز دیجیتال در سطوح بالاتر است. در چنین حالتی، ممکن است قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۸۴ دلار، موج قرمز رنگ) ریزش کند.

انتظار می‌رود خرس‌ها در منطقه ۱.۱۱ تا ۱.۱۸ دلار دفاعی قوی داشته باشند. از طرف دیگر، میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۲۰-EMA) یک حمایت مهم است که باید به آن توجه داشت. اگر قیمت از این سطح بازگردد، احتمال شکست مقاومت بالاسری افزایش می‌یابد.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA شکسته شود، نشان‌دهنده سیو سود توسط تریدرهای کوتاه‌مدت است و احتمالا قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (۵۰-SMA) سقوط کند. شکستن این سطح می‌تواند قیمت را به ۰.۸۶ دلار برساند.

تحلیل تکنیکال قیمت آوه (AAVE)

قیمت آوه (AAVE) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۳۵ دلار، موج آبی رنگ) بازگشته است که نشان‌دهنده مثبت شدن احساسات و خرید در کف است.

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت ۱۶۰ دلار برسانند. شکست و بسته شدن کندل بالای ۱۶۰ دلار نشان از ادامه روند صعودی دارد و احتمالا آوه تا ۱۸۰ دلار و سپس به ۲۰۰ دلار صعود کند.

این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت در صورتی باطل می‌شود که قیمت با شیب تندی از سطح فعلی یا مقاومت بالایی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) برسد. در این صورت، احتمال کاهش تا ۱۱۸ دلار وجود دارد.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد گاوها اصلاح قیمت را در میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (۵۰-SMA) متوقف کرده‌اند که نشان‌دهنده خرید در کف است. یک مقاومت جزئی در ۱۵۲ دلار وجود دارد، اما احتمال عبور از آن زیاد است. توقف بعدی ۱۶۰ دلار خواهد بود که خرس‌ها دوباره ممکن است تلاش کنند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۱۳۷ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش برای بازگشت هستند و آوه ممکن است به ۱۳۱ دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اینجکتیو (INJ)

اینجکتیو (INJ) به خط مقاومت الگوی کانال نزولی رسیده است که احتمالاً به‌عنوان یک مقاومت سخت عمل می‌کند.

میانگین‌های متحرک در حال تکمیل یک تقاطع صعودی هستند و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت، نشان‌دهنده برتری خریداران است. شکست و بسته شدن کندل بالای کانال نشان‌دهنده تغییر احتمالی روند است. در چنین حالتی ممکن است قیمت اینجکتیو به ۲۳ دلار و سپس به ۲۸ دلار برسد.

اما، اگر قیمت با شیب تندی از خط مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان دهنده این خواهد بود که احتمالا قیمت برای مدت بیشتری داخل کانال باقی خواهد ماند.

در تایم فریم ۴ ساعته، قیمت اینجکتیو به تدریج به خط مقاومت کانال نزدیک شده است که انتظار می‌رود به‌عنوان یک مانع قوی عمل کند. اگر قیمت از این خط مقاومت کاهش یابد اما از ۲۰-EMA (۱۹.۳۸ دلار) بازگردد، نشان از قدرت داشته و احتمال شکست صعودی کانال را افزایش می‌دهد. خرس‌ها ممکن است دوباره در سطح ۲۳ دلار مقاومت کنند، اما احتمال عبور از این سطح زیاد است. اگر خرس‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند. در این صورت، قیمت اینجکتیو ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (۱۸.۱۵ دلار) کاهش یابد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها