|
کدخبر: 334932

درخواست فوری فعالان گردشگری از مسعود پزشکیان | بیکاری بلای جان ترور لیدرها شده است

نمایندگان مجمع تشکل‌های گردشگری کشور در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، خواستار توجه به خواسته‌های تشکل‌های گردشگری شدند. آنها اظهار داشتند که ایران در نقشه گردشگری به رنگ قرمز درآمده و تعدادی از فعالان این حوزه بیکار شده‌اند.

اقتصاد درخواست فوری فعالان گردشگری از مسعود پزشکیان | بیکاری بلای جان ترور لیدرها شده است

 اولین جلسه مشترک مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران با حضور روسای تشکل‌های گردشگری عضو این مجمع و سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد. در این نشست، اعضای تشکل‌های ملی گردشگری به طرح مشکلات، پیشنهادات و نگرانی‌های خود پرداختند.

مطالبات تشکل های گردشگری باید پیگیری شود

عباس بیدگلی دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری، درخصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه اعلام کرد: موضوعات مهمی در این نشست مطرح شد و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز قول مساعدت برای حل مشکلات گردشگری داد.

او افزود: واقعیت این است که صنعت گردشگری با مشکلات بسیاری مواجه است و امید است با رویکردی که وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، موضوعات پیگیری و مشکلات حل شود.

به گفته عباس بیدگلی، تشکل‌های ملی گردشگری مشکلات صنفی خود را دارند و باید بتوانند در صنوف خود راهکارهای جدید داشته باشند. اما مهمترین موضوع پیگیری مطالبات آن ها از سوی دولت است.

گردشگری

دبیر مجمع تشکل های ملی گردشگری گفت: مهمترین موضوعی که مطرح شد و آقای وزیر واکنش نشان دادند و استقبال و پیگیری کردند، بحث تفویض اختیارات وزارتخانه به تشکل‌های گردشگری بود که آقای صالحی امیری به شدت نسبت به این موضوع واکنش مثبت داشت و اعلام کرد که وزارت میراث فرهنگی علاقه ای ندارد اختیارات را نزد خود نگاه دارد و به همین دلیل تلاش داریم از توان بخش خصوصی و تشکل‌ها در موضوع تفویض اختیارات استفاده کنیم. 

بیمه راهنمایان گردشگری باید تثبیت شود

محسن حاجی سعید، رییس انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری نیز که در قالب مجمع تشکل‌های ملی گردشگری در این نشست حضور داشت  اعلام کرد: بحث تثبیت بیمه راهنمایان گردشگری جزو مواردی است که امسال در اینباره مشکلی وجود ندارد. اما برای سال آینده باید وضعیت بیمه راهنمایان گردشگری و ردیف بودجه آن و سهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اینباره مشخص باشد.

او افزود: هم تشکل‌های ملی گردشگری و هم شاغلین صنایع‌دستی هر سال با مشکل بیمه فعالان خود مواجه هستند و پایان سال که می شود وقت زیادی از تشکل ها و وزارت میراث فرهنگی برای حل مشکل بیمه بخش های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی گرفته می شود. چون سهم بیمه فعالان این بخش ها در بودجه دیده نمی شود و به همین دلیل یا هر دفعه حذف می شود یا بودجه آن ناپدید می‌شود که باید زمان زیادی برای پیگیری ردیف بودجه بیمه باشیم.

حاجی سعید افزود: موضوع دیگر رسمیت دادن به مجمع ملی تشکل‌های ملی گردشگری و تشکیل جلسات منظم به این منظور بود که درخواست شد در جلسات بعدی صورتجلسه شود و نتیجه مشخص شود.

غرب نام ایران را در نقشه گردشگری قرمز کرده است

رییس انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد نزدیک شدن به روز جهانی گردشگری و اقداماتی است که باید در این مقطع اتفاق بیفتد.

محسن حاجی سعید تاکید کرد: اصل گرفتاری بخش خصوصی گردشگری که امروز گرفتار آن شده است قرمز شدن رنگ ایران در نقشه گردشگری کشورهای غربی و عدم توصیه سفر به ایران از سوی این کشورها است که باعث شده بخشی از فعالان حوزه گردشگری بیکار شوند و شهرهایی که گردشگرپذیر بودند و های سیزین کوتاه و لو سیزین بلند را تجربه می کنند، اوج سفر به آن ها معطوف به گردشگر داخلی شود. طبیعتا همه اینها معطوف به یک کلیدواژه است که آن هم تصویرسازی صحیح از کشور و حل مشکلات گردشگرانی است که به ایران سفر کردند و به اعتقاد کشورهای غربی بدون دلیل بازداشت شده اند. بنابراین باید حتما تدبیر جدی در این خصوص اندیشید.

نمی توان جشن بیکاری گردشگری گرفت

به گفته رییس انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور، سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دراین نشست اعلام کرد که در رابطه با تصویرسازی مثبت از ایران با وزارت امور خارجه و سفرای کشورهای خارجی جلسه‌ خواهد داشت.

این فعال گردشگری افزود: نمی توانیم دور یک میز بنشینیم و جشن بیکاری در صنعت گردشگری ایران بگیریم. غربی‌ها رنگ ایران را در نقشه گردشگری خود قرمز و سفر به ایران را محدود کرده‌اند که در این موضوعات باید با این کشورها صحبت شود. آقای وزیر هم باید تک به تک یا برپایه قاره‌ها با نمایندگان این کشورها صحبت کند و مشکلات گردشگری ایران را برطرف کند.

حاجی سعید افزود: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به نمایندگان کشورهای غربی تاکید کند که گردشگران خارجی در ایران امنیت دارند و حقوق نخستین جلسه مشترک مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران با حضور روسای تشکل‌های گردشگری عضو این مجمع و سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید. در این نشست، اعضای تشکل‌های ملی گردشگری به بیان مشکلات، پیشنهادات و نگرانی‌های خود پرداختند

گردشگری آن ها در ایران رعایت می شود اما طبیعی است که اگر یک جاسوس به ایران سفر کند باید دستگیر شود. ولی اگر یک گردشگر خارجی به اشتباه به عنوان جاسوس دستگیر شود و بعد از چند ماه مشخص شود که جاسوس نبوده، هزینه مستقیم آن بر دوش صنعت گردشگری ایران است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها