|
کدخبر: 335052

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز امروز ۲۸ شهریور ماه به شرح جدول زیر اعلام شد و بر اساس آن قیمت سردست گوسفندی هر کیلو ۵۲۰ هزار تومان است. مدیرعامل اتحادیه دام سبک اعلام کرد که طبق آمارهای موجود، قیمت دام زنده سبک و سنگین در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. در حال حاضر هیچ خریدارانی برای دام‌های پایه پروار وجود ندارد و ادامه این وضعیت ممکن است به بحران در گله‌های مولد منجر شود. اگر دام‌ها به فروش نروند، دامداران با خسارت‌های جدی روبرو خواهند شد.

اقتصاد قیمت گوشت گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز به شرح جدول زیر اعلام شده است و با توجه به نرخ های موجود در جدول ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ قیمت گوشت با تغییرات محدودی روبرو بوده است.

قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و هشتم شهریور ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

 

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۴۵۰,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۶۹۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۶۱۰,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۴۶۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۳۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوساله

۲۴۰,۰۰۰

قلم گوساله

۱۹۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۵۲۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۴۹۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۳۷۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۴۹۰.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۵۱۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۶۶۰,۰۰۰
 

شیب کاهشی قیمت دام زنده و گوشت قرمز

«منصور پوریان» درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز، افزود: برای نخستین بار در کشور ثبات قیمت بازار گوشت قرمز ناشی از وضعیت جمعیت دام زنده، رشد جمعیت دام مولد و مدیریت تامین و توزیع و قیمت‌گذاری گوشت وارداتی است.

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون به دلیل برگزاری اعیاد مختلف همچون نوروز، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و اربعین حسینی با پیک مصرف گوشت قرمز روبه‌رو بودیم، این درحالیست که گوشت قرمز موکب‌های اربعین در داخل عراق را نیز تامین کردیم.

به گفته وی، با مدیریت خوب بازار شاهد افزایش قیمت چندانی در دام زنده و گوشت قرمز نبودیم و تقریبا بازار با ثبات روبه‌رو بوده است.

گوشت-چرخ

پوریان، علت اصلی مدیریت بازار گوشت را تامین متنوع این محصول از بازارهای مختلف جهانی از جمله برزیل، استرالیا، رومانی، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی و آسیای میانه با قیمت های مختلف و مناسب دانست و تصریح‌کرد: طبق آمارها جمعیت دام سبک زنده کشور نزدیک‌به ۷۰ میلیون راس و جمعیت دام مولد کشور بین ۴۷ تا ۴۸ میلیون راس است.

وی با بیان اینکه میانگین قیمت هر کیلو دام زنده سبک حدود ۲۷۰ هزار تومان و دام سنگین بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است، گفت: همچنین هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد با قیمت ۳۰۰ هزار تومان و گوشت های گرم با قیمت‌هایی بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار تومان در بازار توزیع می شود.

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: با توجه به نرخ دام زنده سبک و سنگین در کشور، قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی حدود ۵۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان است و نباید بیش از این قیمت در بازار عرضه شود.

وی وضعیت دام مولد کشور را مطلوب دانست و افزود: با ورود به پاییز مجدد مصرف اندکی افزایش می یابد که معتقدیم با ادامه همین روند مدیریت بازار می توانیم گوشت را با قیمت مناسب تامین و عرضه کنیم.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها