|
کدخبر: 335084

سورپرایز آیفون ۱۶ برای طرفداران | اپل به قول خود عمل کرد

اپل امکان بازیابی سیستم‌عامل را به iOS ۱۸ در سری آیفون ۱۶ اضافه کرده و روند بازیابی را ساده‌تر کرده است.

اقتصاد سورپرایز آیفون ۱۶ برای طرفداران | اپل به قول خود عمل کرد

اپل مدت‌هاست که در حال توسعه یک روش مشخص برای بازیابی بی‌سیم دستگاه‌های آیفون است. این شرکت برای اولین بار قابلیت بازیابی بی‌سیم سیستم‌عامل را با iOS ۱۵.۴ و watchOS ۸.۵ معرفی کرد و سپس آن را در نسخه‌های بعدی iOS، از جمله iOS ۱۷ و tvOS ۱۷، به کار گرفت. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این ویژگی را با iOS ۱۸ به سری آیفون ۱۶ اضافه کند.

طبق گزارش وب‌سایت «۹to۵Mac»، نسخه جدید سیستم‌عامل اپل برای مدل‌های آیفون ۱۶ قابلیتی با عنوان «RecoveryOS» دارد که به کاربران اجازه می‌دهد نرم‌افزار سیستم‌عامل را از طریق گوشی آیفون دیگری، یا آیپد یا اپل واچ یا اپل تی‌وی بازیابی کنند.

زمانی که آیفون ۱۶ در حالت ریکاوری قرار می‌گیرد، کاربران می‌توانند آن را نزدیک آیفون یا آیپد دیگری بگذارند تا فرایند بازیابی سیستم‌عامل شروع شود. دستگاهی که کنار آیفون قرار می‌گیرد، نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را دانلود و به آیفون ۱۶ منتقل می‌کند؛ درنتیجه برای حل این دست مشکلات نرم‌افزاری کاربران نیاز به مک یا ارتباط سیمی ندارند.

قیمت-گوشی-آیفون

قابلیت بازیابی آیفون ۱۶ بدون نیاز به کابل سیمی

البته نمی‌توان از تمام دستگاه‌های دارای iOS ۱۸ برای بازیابی آیفون‌ها استفاده کرد و درحال‌حاضر فقط مدل‌های آیفون ۱۶ قابلیت بازیابی دارند. آیفون‌های جدید پارتیشن بازیابی ویژه‌ای دارند که کل این فرایند را حتی در صورت عدم اجرای سیستم اصلی iOS انجام می‌دهد.

مشخص نیست اپل این قابلیت را به مدل‌های قبلی نیز اضافه می‌کند یا خیر، بااین‌حال بازیابی آیفون‌ها در iOS ۱۸ گامی روبه‌جلو در تسهیل رفع مشکلات سیستم‌عامل بدون نیاز به مراجعه به مراکز تعمیر یا استفاده از ابزار جانبی است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها