|
کدخبر: 335254

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ | پیش بینی درباره وضعیت جدید بازار

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در تاریخ ۱ مهر به تفصیل زیر اعلام شده است. همچنین، تغییرات قیمت انواع سکه و انس جهانی نیز در این مطلب قابل مشاهده است. همان‌طور که مشخص است، قیمت طلا و سکه در ماه شهریور به سمت افزایش پیش رفته است و بر قیمت انواع سکه نیز تأثیر گذاشته است.

اقتصاد قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ | پیش بینی درباره وضعیت جدید بازار

قیمت طلا و انواع سکه در تاریخ ۱ مهر ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام شد. امروز یکشنبه، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار به ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت هر سکه امامی به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی به ۳۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. علاوه بر این، امروز ۲۲ سپتامبر، قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی به ۲۵۸۹ دلار رسیده که نشان‌ دهنده افزایش نسبت به روز گذشته است.

جدول قیمت طلا و سکه در ۱ مهر ۱۴۰۳​

قیمت-طلا-سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه در مهر ماه

در شش ماه گذشته، خریداران طلا به ازای هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۸۴ هزار تومان سود کسب کرده‌اند. در حال حاضر، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان رسیده است، در حالی که در ابتدای سال ۱۴۰۳، این قیمت ۱۴.۸ درصد کمتر بود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا در نیمه اول سال، رشد قیمت اونس طلا در بازار جهانی است. در این مدت، قیمت طلا در بازار جهانی ۲۰.۲ درصد افزایش یافته و به ۴۴۱ دلار رسیده و اکنون به ۲ هزار و ۶۲۲ دلار رسیده است.

اما در نیمه دوم سال، بازار طلا چه مسیری را طی خواهد کرد، به ویژه با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت طلای جهانی به بالای ۳ هزار دلار؟ یکی از سوالاتی که این روزها مردم زیاد می‌پرسند، این است که آیا بازار در روزهای آینده افزایش خواهد داشت یا این گرانی‌ها موقتی است؟ به نظر من احتمال کاهش قیمت بسیار کم است و می‌توان گفت که احتمال آن حتی به ۵ درصد هم نمی‌رسد.

در نیمه اول سال، قیمت سکه از ۵ کانال عبور کرده و به ۴۴ میلیون تومان رسید. بررسی نمودار قیمت‌ها در بازار سکه نشان می‌دهد که قیمت هر قطعه سکه امامی با افزایش ۵ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان تغییر یافته است که این افزایش، رشد ۱۳.۹ درصدی قیمت‌ها را به همراه داشته است. همان‌طور که در بازار طلا، افزایش قیمت اونس تأثیر زیادی بر رشد قیمت طلا در ایران داشت، قیمت سکه نیز به دلیل نوسانات غیرمعمول اونس طلا، به روند کانال‌شکنی خود ادامه داده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها