|

اختصاصی گسترش نیوز

جواهری به نام اس کلاس W222

سال ۲۰۱۳ بود که مرسدس بنز اس کلاس W222به عنوان نسل ششم معرفی و در سال۲۰۱۴ به دنیا عرضه شد. اگر این خودرو را با اس کلاس W223مقایسه کنیم، به نظر بسیاری از کارشناسان بزرگ خودرو دنیا نسل ششم که فیلم زیر مشاهده می کنسد به مراتب لوکس تر و تشریفاتی تر از نسل هفتم اس کلاس (نسبت به زمان خودش) بوده است. در آن زمان تعداد محدودی از این خودرو که بالغ بر ۵۰ دستگاه بود با پلاک ملی با کارکرد میانگین کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر وارد کشور شد.قیمت تقریبی این خودرو ۴۰ میلیارد تومان است.قابل ذکر است که این تعداد خودرو قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به بازار خودرو ایران راه پیدا کرد.

اقتصاد جواهری به نام اس کلاس W222

خودرو بنز اس کلاس W222 پس از گذشت ۱۰ سال از ورود این خودرو به کشور هنوز یکی از پرچمدارترین خودرو های لوکس و به حق با اصالت ترین خودرو های وارداتی به کشور محسوب می شود.این خودرو یکی از ماشین هایی است که باید گفت  برای تولید آن مرسدس سنگ تمام گذاشت و مهندسان زیادی را به خود مشغول کرد.از این خودرو در هامبورگ آلمان رونمایی شد و به عنوان جایگزین w221 به بازر خودرو راه پیدا کرد. تولید این خودرو در ژوئن ۲۰۱۳ و در شهر زیندلفینگن آغاز شد.

تقریبا برای تولید این خودرو که نسل ششم مرسدس بنز است از تجهیزات نسل پنجم نیز بهره گرفته شده است ولی یکی از قسمت های فنی که در این خودرو نیز تغییر کرده است سیستم تعلیق جدید MBC است که جایگزین ABC سابق شد.

مرسدس-بنز-دبلیو

از مزایای این سیستم هوشمند این است که با کمک رادار و دوربین جلو که بر روی این خودرو قرار گرفته است تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در فاصله ۱۵ متری خود برآورد کند و میزان تعلیق و سفتی کمک ها را در صورت وجود چاله و دست انداز نیز تغییر دهد.

جالب است بدانید این سیستم هوشمند فقط برروی مدل های ۸ سیلندر قابل سفارش بود و در برخی از مدل هایی که وارداتی بودند و به ایران رسیدند هم نیز وجود داشت.یک نکته که گفتنش خالی از لطف نیست مرسدس بنز W222 فقط در مدلS500  به ایران رسد و گران ترین تیپ آن first class است.سرنشینان عقب دارای یک کنسول یکپارچه با میز تاشو را دارا می باشند.

مشخصه های فنی اس کلاس W222:

محور محرک این خودرو دیفرانسیل عقب است، و از یک گیربکس ۷ دنده جی ترونیک پلاس بهره می برد.پیشرانهW222 ۴ لیتری ۸ سلیندر است. قدرت این خودرو ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر می باشد.می توان شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را ۴.۸ ثانیه برآورد کرد که حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر برساعت است.

مصرف ترکییبی آن به صورت میانگین ۹.۱ لیتر است. وزن مرسدس بنز ۱۹۹۵ کیلوگرم و طول آن ۵۱۱۶ میلی متر و عرض ۱۸۹۹ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۹۶ میلیمتری است. تمام مشخصه های که بر روی این خودرو قرار گرفته است هدیه ای از شرکت مرسدس بنز است تا بتواند حس اسپرت بودن را در کنار لوکس بودن به خریدارانش القا کند.

مرسدس-بنز

از سیستم های کمکی که در این خودرو به چشم می خورد کروز کنترل هوشمند (ACC) ، کنترل ایستایی در سربالایی(HSA) ، کنترل سرعت در سرازیری(HDA)، کنترل کشش(TCS)، کنترل پایداری(ESC) ضد واژگونی(ROP) و اتو پارک است.

 

مرسدس بنز S500 کلاس اس دارای نکات مثبتی از جمله متریال باکیفیت، راحتی عمیق در صندلی‌ها و فناوری‌های فراوانی را برای مشتریان خود به معرض نمایش گذاشته است.

کلاسs

کدخبر: 335332

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    آخرین اخبار

    سایر رسانه ها