|

اختصاصی گسترش نیوز؛

بهترین مکان های گردشگری در پاییز | چگونه در رکاب پادشاه فصل ها سفر کنیم؟

طبیعت پاییزی یکی از جذاب‌ترین موضوعات عکاسی به شمار می‌آید و عکاسان از اواخر تابستان به دنبال فرصت‌هایی برای ثبت این مناظر شگفت‌انگیز هستند. در این فصل، باد گرم و سوزان تابستان جای خود را به نسیم خنک می‌دهد و این تغییر ناگهانی ممکن است برای افرادی که خود را برای پاییز آماده نکرده‌اند، چالش‌هایی ایجاد کند. در آغاز پاییز، برخی افراد دچار سردرگمی می‌شوند. به عنوان مثال، گروهی را می‌بینید که هنوز به آمدن پاییز باور ندارند و با لباس‌های تابستانی در خیابان‌ها قدم می‌زنند، که ممکن است با یک نسیم خنک دچار سرماخوردگی شوند. در مقابل، گروهی دیگر به نظر می‌رسد که خیلی زودتر از موعد به استقبال سرمای پاییز رفته‌اند و هنگام خروج از منزل، شال و کلاه می‌کنند! نکته جالب این است که برخی از مقاصد گردشگری در این فصل زیبا، میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور هستند. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از این جاذبه‌ها آشنا کنیم.

اقتصاد بهترین مکان های گردشگری در پاییز | چگونه در رکاب پادشاه فصل ها سفر کنیم؟

پاییز، فصل رنگ و لعاب، فصل دگرگونی و تحول، فصل پایان جنب و جوش تابستانی طبیعت و آغاز یک استراحت طولانی است.

با فرا رسیدن فصل خزان، طبیعت لباسی از طلا با سایه های قرمز و نارنجی و قهوه ای به تن می کند و برگ ریزان درختان شروع می شود، گویا فرشی از برگ های خشک روی زمین پهن کرده اند که وقتی روی آن ها قدم برمی داری خش خش آن ها آرامش زیادی به انسان می بخشد.

فصل-پاییز

از دیگر خصوصیات قابل توجه پادشاه فصل ها، کوتاه شدن روزها و طولانی شدن شب ها است. شب ها به تدریج و آرام آرام آن قدر دراز می شوند تا در نهایت به اوج خود یعنی به درازای شب یلدا برسند و روزها به قدری کوتاه می شوند که در یک چشم به هم زدن تمام می شوند و تنها خاطره ای از خود به جا می گذارند.

پاییز میوه های رنگارنگی با خود سوغات می آورد و ما با سرخی انار و زردی به و رنگ نارنجی پرتقال در کنار سیب، خرمالو، کدو تنبل با میوه های خوشمزه تابستانی خداحافظی می کنیم. در این فصل قشنگ بارش باران نیز بسیار بیشتر می شود و مردم با اولین قطرات باران پاییزی برای چتر و پوتین و بارانی از هم پیشی می گیرند.

میوه-های-پاییزی

پاییز نوید بازگشایی مدارس و رفتن دانش آموزان به کلاس بالاتر را می دهد، بچه ها معمولا از یک ماه قبل از فرا رسیدن پاییز با ذوق و شوق شروع به خرید لوازم مدرسه می کنند و اصلا بوی لباس و دفتر و کیف نو به تنهایی می تواند نوید پاییزی پر جنب و جوش میان بچه های مدرسه ای را بدهد.

پاییز با جلوه های شگفت انگیز و رنگ های بدیع در رقابت با بهار شکوفه باران و تابستان سر سبز و زمستان سپید پوش پیروز است و به همین دلیل آن را پادشاه فصل ها نامیده اند.

پاییز اگر نباشد بهار طراوت و تازگی خود و تابستان بار و سر سبزی اش را نخواهد داشت، پاییز که نباشد زندگی بی معنا می شود و طبیعت بی حاصل.

شایان ذکر است که پاییز، فصلی است که طبیعت با رنگ‌های گرم و دل‌نشین خود، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. برگ‌های درختان به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز درمی‌آیند و چشم‌اندازی رویایی را خلق می‌کنند. همین تغییرات فصلی و زیبایی‌های بی‌نظیر پاییز، بسیاری را به سفر و گشت‌وگذار ترغیب می‌کند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت سفرهای پاییزی، هوای معتدل و مطبوع این فصل است. نه گرمای طاقت‌فرسای تابستان و نه سرمای شدید زمستان، اجازه لذت بردن از طبیعت و تفریحات را از شما نمی‌گیرد.

معمولاً نیمه‌ی اول سال یعنی فصل بهار و تابستان، اصلی‌ترین گزینه‌های ما برای انتخاب زمان مسافرت هستند؛ اما کسانی که در فصل پاییز سفر کرده‌اند می‌دانند که سفر در پاییز یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد است. در این مطلب سعی داریم مقاصد گردشگری ایران در این فصل زیبا را به شما معرفی کنیم. شاید در پاییز پیش رو، شما هم سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید.

شاید سفر در این فصل برای همه افراد جامعه به خاطر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مقدور نباشد، اما اگر حتی فرصت کوتاهی داشتید، برای یک‌بار هم که شده سفر پاییزی را تجربه کنید؛ چون سفر پاییزی مزایای خاص خودش را دارد. مثل: نبودن ترافیک، ارزان‌تر شدن قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، طبیعت خیره‌کننده و آب‌و‌هوای بی‌نظیر.

مقاصد گردشگری ایران در پاییز بسیار جذاب و گسترده است. در این مقاله ابتدا به مناطقی که در پاییز می‌توان به آن سفر کرد اشاره می‌کنیم و در انتها ۶ مقصد بی‌نظیر از شمال تا جنوب کشور عزیزمان برای سفرهای پاییزی معرفی خواهیم کرد.

۶ مقصد بی‌نظیر برای سفرهای پاییزی

همانطور که می دانید ایران کشور بزرگ و چهار‌فصلی است و در هر فصل شهرهای زیادی هستند که برای سفر مناسب‌اند و مقصد خوبی برای یک سفر پاییزه به‌ شمار می‌روند. در ادامه شهرها و روستاهایی را معرفی کرده‌ایم که برای سفرهای پاییزی انتخاب مناسبی هستند. با گسترش نیوز همراه باشید:

۱- جاده اسالم به خلخال

جاده-آسالم

گیلان که یکی از مقصدهای همیشگی در سفرهای تابستانی است، در فصل پاییز جانی دوباره می‌گیرد و زیبایی عجیب و منحصربه‌فرد خود را نشان می‌دهد. 

در سفر به استان گیلان در پاییز، یکی از بهترین انتخاب‌های شما جاده‌ی اسالم به خلخال است. جاده‌ای که در تمام فصول و به‌ویژه در پاییز می‌تواند یکی از رویایی‌ترین مقاصد باشد. این جاده‌ی ۷۰ کیلومتری از گیلان آغاز و در نزدیکی اردبیل به پایان می‌رسد. 

۲- دریاچه شورمست

دریاچه-شورمست

دریاچه‌ی شورمست از آن دسته مناطقی است که وقتی پایتان به آنجا می‌رسد به‌احتمال‌زیاد روحتان پرواز خواهد کرد و شاید گمان کنید که اینجا حتماً تکه‌ای از بهشت است. این منطقه می‌تواند یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز باشد. پس اگر می‌خواهید خاطراتی به‌یادماندنی در طبیعت داشته باشید به این دریاچه سری بزنید. دریاچه شورمست در سوادکوه قرار دارد.

۳- روستای افجه

روستای-افجه

سفر به روستای افجه برای ساکنان تهران می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر را رقم بزند. افجه بهشت کوچک آرامی در اطراف تهران است. می‌توانید در فصل پاییز یک آخر هفته و حتی یک نصف روز را برای دیدن این روستا بگذارید و روحتان را جلا دهید. این روستا در فاصله‌ی ۵ کیلومتری لواسان واقع شده است. افجه یک روستا با قدمتی تاریخی است که دیدنی‌های بسیار جذابی را در  دل خود گنجانده است.

۴- کویر خارتوران

کویر-خارتوران

اگر اهل کویر نوردی باشید می‌دانید که پاییز از بهترین زمان‌ها برای کویر نوردی است. کشور ما از نظر داشتن کویر هیچ محدودیتی ندارد. شما به هر طرف که بروید می‌توانید کویری را پیدا کنید. منطقه‌ی خارتوران در نزدیکی سمنان واقع شده است. کویر خارتوران با طبیعت بکر و زیبای خود در پاییز دلبری می‌کند.

۵- دورود لرستان

درورود-لرستان

لرستان از مقاصد گردشگری جذاب ایران است و شهر دورود نیز از زیباترین مکان‌های گردشگری لرستان است. لرستان همچنین پرآبشارترین اقلیم ایران نیز محسوب می‌شود. آبشارهای این منطقه می‌تواند دل هر گردشگری را به دست آورد. یکی از معروف‌ترین آبشارهای این منطقه آبشار بیشه است. شما می‌توانید در این پاییز یک سفر خاطره‌انگیز و پر از آرامش را در روستای بیشه و جنگل‌های اطراف آبشار آن بگذرانید.

۶- بندر کنگان

بندر-کنگان

اغلب اوقات تا نام جنوب می‌آید، نام چابهار، قشم، کیش، بندرعباس و … در ذهن شکل می‌گیرد. باید گفت که تمام مناطق نامبرده در پاییز می‌توانند از بهترین مقاصد گردشگری ایران باشند؛ اما حالا می‌خواهیم منطقه‌ای بکر و کمتر شناخته‌شده در جنوب یعنی بندر کنگان را به شما پیشنهاد کنیم.

کنگان در استان بوشهر قرار دارد. پس رفتن به کنگان می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد. شما می‌توانید از شهر دیدنی بوشهر دیدن کنید و سپس برای تجربه چند روز آرامش‌بخش و به‌یادماندنی به یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی کنگان بروید.

کدخبر: 335475

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    آخرین اخبار

    سایر رسانه ها