|

جزئیات مهم درباره عرضه اولیه ۹ شرکت در بورس

یک مقام مسئول اعلام کرد: در حال حاضر ۹ شرکت برای عرضه اولیه در بورس تهران آماده هستند و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب در بازار، امکان عرضه اولیه این شرکت‌ها وجود دارد.

اقتصاد جزئیات مهم درباره عرضه اولیه ۹ شرکت در بورس

محمد امین قهرمانی، معاون پذیرش و ناشران بورس تهران، در گفت‌وگویی اعلام کرد که در حال حاضر ۶۶ پرونده فعال در زمینه پذیرش و عرضه اولیه سهام در بورس تهران در حال پیگیری است. تقریباً نیمی از این پرونده‌ها پذیرش شده‌اند و بقیه یا در حال تکمیل مدارک برای درج هستند یا درج آن‌ها انجام شده و برای عرضه اولیه آماده‌سازی شده‌اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: حدود نصف آنها هم پرونده‌هایی است که در حال تکمیل مدارک هستند برای این که موضوع آنها در هیأت پذیرش بورس تهران مطرح شود. علاوه بر این در حوزه شرکت پروژه‌ها نیز بورس در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در حال انجام اقدامات است و هیأت پذیرش با کلیات دو پروژه هم امسال موافقت کرده و برای صدور مجوز نهایی در حال تکمیل مدارک هستند.

عرضه+اولیه

او همچنین می‌گوید: زمانی پذیرش تکمیل شده است که سهام عرضه اولیه شود خود این فرآیند سه مرحله است پذیرش اولیه، درج و بعد عرضه اولیه تا زمانی که عرضه اولیه انجام نشود عملاً فرآیند پذیرش به شکل کامل انجام نشده است.

او در خصوص جزئیات بیشتر گفت: در حال حاضر ۹ شرکت آماده عرضه اولیه هستند و اگر شرایط مناسبی در بازار فراهم شود امکان عرضه اولیه آنها فراهم است حدود ۲۳ شرکت هم پذیرش آنها انجام شده است.

 

منبع: مهر
کدخبر: 335556

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    آخرین اخبار

    سایر رسانه ها