|

اجاره خانه در اردبیل چقدر آب می خورد؟

اردبیل از جمله شهرهایی است که پس از سال ۱۳۹۶ رشد چشمگیری در زمینه قیمت مسکن داشته است. این امر باعث افزایش قیمت‌های اجاره نیز گردیده است. با ورود فصل پاییز، مستاجرانی که تصمیم به اجاره خانه در اردبیل دارند، باید به چه میزان اجاره احتمالی این خانه‌ها را در نظر بگیرند؟

اقتصاد اجاره خانه در اردبیل چقدر آب می خورد؟

در چند سال اخیر، قیمت مسکن به طرز چشمگیری افزایش یافته است و شهر اردبیل، به عنوان مرکز استان اردبیل، از این روند مستثنی نبوده است.

سخاوت مبشری، رئیس اتحادیه املاک شهر اردبیل چندی پیش درباره افزایش قیمت خانه در این شهر، گفته بود: «قیمت مسکن در اردبیل از سال ۱۳۹۶ به بعد وارد مسیر صعودی شد. در نهایت نیز این رشد قیمت در سال ۱۴۰۱ به اوج خود رسید. از سال ۱۴۰۱ سرعت رشد قیمت مسکن کاهش یافته، اما همان‌گونه که گفته شد، از نیمه دوم سال گذشته، قیمت مسکن در اردبیل حدود ۳۰ درصد رشد یافته است.»

قیمت مسکن یکی از محرک‌های اصلی اجاره‌ بها محسوب می‌شود و به همین نسبت، اجاره خانه نیز افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. اما اکنون مستاجران برای اجاره خانه در شهر اردبیل چقدر باید هزینه کنند؟

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در شهر اردبیل نشان می‌دهد، اکنون می‌توان با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه چهار میلیون تومان، در این شهر سوئیتی نوساز اجاره کرد.

همچنین با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و پرداخت اجاره ماهانه هشت میلیون تومان نیز می‌توان در محدوده سعدی، آپارتمانی ۷۰ متری و ساخت سال ۱۳۸۵ اجاره کرد.

در صورتی‌که مستاجران بتوانند رهنی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بپردازند، خانه‌هایی بیش از ۹۰ متر در سبد انتخاب‌های آنها قرار می‌گیرد. همچنین متقاضیان اجاره خانه در این شهر می‌توانند با حدود ۳۵۰ میلیون تومان خانه‌ای در محدوده بعثت اجاره کنند.

در این بین مستاجران می‌توانند با فراهم کردن رهنی معادل ۵۰۰ میلیون تومان خانه‌ای نوساز با متراژ بیش از ۱۴۰ متر خریداری کنند.

نرخ-خانه

منبع: تجارت نیوز
کدخبر: 335592

ارسال نظر