|

قیمت تور ژاپن در پاییز ۱۴۰۳ | سفر به سرزمین شکوفه های گیلاس چقدر آب می خورد؟

سفر به ژاپن، سفری شگفت‌انگیز به گذشته و آینده است. درست لحظه‌ای که در فرهنگ و ٖآداب و رسوم مردم ژاپن غرق هستید، ناگهان مغزتان از فناوری‌ها و تکونولوژی‌های پیشرفته‌ای که می‌بینید، سوت می‌کشد. غذاهای متنوع، طبیعت زیبا و البته شهر‌هایی آرام با مردمی صبور، از دیگر زیبایی‌های سفر به ژاپن است. در این گزارش، به معرفی بخشی از دیدنی های این کشور خواهیم پرداخت.

اقتصاد قیمت تور ژاپن در پاییز ۱۴۰۳ | سفر به سرزمین شکوفه های گیلاس چقدر آب می خورد؟

ژاپن کشوری است که می‌توانید در آن پرتکاپو ترین شهر‌ جهان، یعنی توکیو را با چهار‌راه معروفش، شیبویا، ببینید و در نزدیکی شهر‌ها در باغ‌های گیلاس و جنگل‌های بامبو قدم بزنید و در گوشه‌ و کنار خیابان‌های آن خوشمزه‌ترین رامن (یکی از غذاهای ملی ژاپن) را میل کنید.

همه این‌ها، ژاپن را به کشوری دوست‌داشتنی و تور ژاپن را به یکی از تور‌های پرطرفدار ایرانیان در بهار و پاییز تبدیل کرده است. اگر دوست دارید بیشتر در مورد سفر به ژاپن، فرهنگ ژاپن و هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۳ بدانید، تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید. 

ژاپن

ژاپن کجاست؟

ژاپن کشوری جزیره‌ای در شرق آسیا و شمال غربی اقیانوس آرام است که مجموعا از بیش از ۱۴ هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است.

توکیو، شهر بدون توقف، پایتخت این کشور است. ژاپن که از شمال با روسیه و از غرب با دریای ژاپن، کره جنوبی و چین مرز آبی مشترک دارد، کشوری کوهستانی به شمار می‌رود و بخش زیادی از جمعیت آن در دشت‌ها و نوار‌های ساحلی سکونت دارند. ژاپنی‌ها این کشور را «نیهوون»، یعنی خاستگاه خورشید، می‌نامند و در میان جهانیان و گردشگران هم، ژاپن به کشور «خورشید تابان» معروف است. زلزله‌خیز بودن، وجود کوه‌های آتش‌فشانی متعدد، ریسک بالای سونامی‌های بزرگ و ویران‌گر، برخی دیگر از ویژگی‌های جغرافیایی ژاپن محسوب می‌شود!

اقتصاد ژاپن چگونه است؟

در سفر به ژاپن، پا به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان می‌گذارید. ژاپن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری، فولاد و لوازم الکترونیکی در جهان است که طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارد.

در عین حال، کشاورزی نیز یکی از بازوهای قدرتمند اقتصاد ژاپن است که محصول اصلی آن برنج است و مزارع چندهکتاری آن در هوکایدو، چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند. از دیگر محصولات کشاورزی مهم می‌توان به گندم، جو، سیب‌زمینی، میوه‌ها، سبزیجات و چای اشاره کرد. واحد پول ژاپن نیز، ین (Yen) است که در حال حاضر بعد از دلار آمریکا، یورو اروپا و پوند انگلیس، چهارمین ارز رایج و مهم در جهان محسوب می‌شود.

سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد؟

هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۳ اگرچه نسبت به سایر تورهای خارجی گران‌تر است، اما شک نکنید که ارزشش را دارد.  اگر می‌خواهید بدانید که سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد؛ باید بگوییم که به طور میانگین هزینه تور ژاپن ۱۴۰۳، ۳۲۰۰ دلار + هزینه پرواز است.

به طور معمول، اقامت در بهترین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، بهره‌مندی از بهترین خدمات گردشگری در مقصد و ترانسفر‌ بین‌شهری با قطارهای تندرو شینکانسن، تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر کوهستان فوجی یاما، گشت‌و‌گذار در شهرهای توکیو، هاکونه، کوبه و شهر تاریخی کیوتو، بازدید از معبد تودای‌جی نارا و عبور از دریاچه آشی با کشتی کروز، برخی از جذابیت‌های تور ژاپن به شمار می روند که در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز برگزار می‌شود.\

معابد-ژاپن

ارزانترین راه سفر به ژاپن چیست؟

اگر چه سفر به ژاپن، جزو سفر‌های لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود، اما راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌های سفر وجود دارد. یکی از این راه‌ها، سفر به ژاپن با تور‌های گروهی است. مزایای این تور‌ها، به ویژه تور ژاپن، این است که تنها با پرداخت هزینه سفر به صورت یکجا می‌توانید از خدمات بسیاری در مقصد بهره‌مند شوید. 

آب و هوای ژاپن و بهترین فصل سفر به این کشور 

به‌طور کلی آب‌ و هوای ژاپن معتدل است؛ اما میزان سردی و گرمی هوا در فصل‌های مختلف متناسب با موقعیت‌ جغرافیایی شهر‌ها متفاوت است. بخش‌های شمالی ژاپن که در عرض جغرافیایی بالاتری قرار گرفته‌اند، سردتر و زمستان‌های طولانی‌تری دارند و بخش‌های جنوبی در عرض جغرافیایی پایین‌تر، با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل سر می‌کنند. 

با‌ این‌ همه، بهترین زمان سفر به ژاپن برای بسیاری از دوستداران طبیعت زیبای ژاپن، بهار و پاییز است. اوایل بهار، یعنی ماه مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت)، به فصل شکوفه‌ های گیلاس در میان گردشگران معروف است و شهر‌ها و جاهای دیدنی ژاپن مملو از مسافرانی می‌شوند که به شوق دیدن این گل‌های صورتی‌‌رنگ، هزاران کیلومتر تا ژاپن آمده‌اند.

در عین حال، پاییز ژاپن، به‌ویژه ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان)، با مناظر زرد و نارنجی و پیاده‌رو‌هایی که با برگ‌های قرمز‌رنگ سنگ‌فرش شده‌اند، چیزی کمتر از بهار ندارد و در میان فصل‌ها، پادشاهی می‌کند. 

اگر می‌خواهید سفر مقرون‌ به‌ صرفه‌تری داشته باشید و به‌ دور از ازدحام گردشگران و عکاسان، از زیبایی‌های ژاپن لذت ببرید، سفر به ژاپن در زمستان و تابستان می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. در این ایام، جشنواره‌ها و فستیوال‌های ژاپن در انتظار شما هستند.

جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن آنقدر زیاد هستند که هرچه بگوییم، باز هم کم است. توکیو، مهم‌ترین شهری است که در سفر به ژاپن باید حتما از آن دیدن کنید. کاخ امپراطوری توکیو، ماجراجویی در تاریخ و فرهنگ بودا در معبد سنسوجی، قدم زدن زیر درختان گیلاس در باغ ملی شینجوکو گیوئن، تماشای بلندترین سازه کشور ژاپن با ۶۳۴ متر به‌نام درخت آسمان توکیو و شلوغ‌ترین و رنگا‌رنگ‌ترین چهار راه دنیا، چهار راه شیبوبا، برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی توکیو هستند.

معبد-ژاپن

نکات ضروری در سفر به ژاپن 

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، از نکات فرهنگی و قوانین سخت ژاپنی‌ها غافل نشید. به‌خاطر سپردن این نکات‌، نه‌تنها به شما کمک می‌کند راحت‌تر با مردم ژاپن ارتباط برقرار کنید، بلکه جلوی جریمه یا حتی بازداشت شما توسط پلیس را هم می‌گیرد!

مثلا درباره فرهنگ مردم ژاپن این نکات را به خاطر داشته باشید:

ژاپنی‌ها برای ادای احترام و سلام کردن، تعظیم می‌کنند؛ 

ویژگی بارز ژاپنی‌ها، وقت‌شناسی است؛

همه غذاها در ژاپن، به‌جز سوپ، با چاپستیک‌ها سرو می‌شود؛

در زمان راه‌رفتن، بهتر است غذا نخورید؛

حتما کفش‌هایتان را قبل از ورود به معابد و خانه در بیاورید.

کدخبر: 335990

ارسال نظر

 

آخرین اخبار