|

خشم نماینده مجلس از اجرا نشدن قانون همسان سازی | بوی خرابکاری می آید؟

مصطفی نخعی در تذکر خود خطاب به سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از بی‌عملی و بی‌تفاوتی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: چرا عده‌ای می‌خواهند با بی‌توجهی به قانون نارضایتی در کشور ایجاد کنند؟ منابع لازم برای این کار مشخص شده و باید به مرحله اجرا درآید.

اقتصاد خشم نماینده مجلس از اجرا نشدن قانون همسان سازی | بوی خرابکاری می آید؟

مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت چیزی نیست که دشمنان بتوانند به مجاهدان تحمیل کنند، بلکه مجاهد با منطق، شعور و بیداری خود، شهادت را انتخاب می‌کند. سنت الهی از صدر اسلام تا به امروز به ما آموخته است که این اتفاقات و ترورها نه تنها جبهه حق را تضعیف نمی‌کند، بلکه هر روز بیشتر آن را تقویت خواهد کرد.

وی در تذکر خود خطاب به سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از بی‌عملی و بی‌تفاوتی سازمان ها و وزارتخانه‌های مختلف در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: چرا عده ای می خواهند با بی توجهی به قانون نارضایتی در کشور ایجاد کنند. منابع این کار دیده شده و باید اجرایی شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری خطاب به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، گفت: در حالی که از ماه های اوج مصرف برق عبور کردیم هنوز شاهد قطع برق چاه های کشاورزی منطقه هستیم. همچنین مشکل سهمیه تخصیصی آرد به استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان های نهبندان و سربیشه و کیفیت پایین این محصول پاسخگوی نیاز مردم نیست ضمن اینکه لازم است مشکلات طرح نهضت ملی مسکن نیز با سرعت اصلاح شود.

مجلس

تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دو فوریت لایحه اصلاح احکام سن و سابقه بازنشستگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت عنوان «لایحه اصلاح جزء (۲) بند (ر) ماده (۲۸) و تبصره (۴) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» هستند.

از قرار، این لایحه دو جزء دارد و دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول،  نظر به‌اینکه در جزء (۲) بند (ر) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱/۳/۱۴۰۳، صرفاً به متناسب‌سازی بازنشستگان غیرحداقل بگیر اشاره شده است و با توجه به‌اینکه مستمری حدود (۷۵%) بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر و یا کمتر از آن می‌باشد و بر این اساس، عبارت «غیرحداقل‌بگیر» در جزء یادشده موجب می‌شود که این افراد، مشمول متناسب‌سازی نشوند. و دوم، به منظور امکان استمرار خدمت کارکنان دستگاه‌ها بعد از زمان‌های مندرج در بندهای (۲) تا (۵) ماده (۲۹) قانون یادشده، شرط «رضایت کارکنان» از این ماده حذف می‌شود و دستگاه‌ها با تشخیص و اختیار خود می‌توانند کارکنان دولت را تا سقف سن مقرر در قوانین مربوط حسب مورد نظر.

بازنشستگان انتظار دارند با اصلاح لایحه متناسب‌ سازی، احکام حقوقی جدید به سرعت در ماه جاری صادر و معوقات آن پرداخت شود.

منبع: ایلنا
کدخبر: 336101

ارسال نظر