|

آخرین هشدار پلیس راهور به مالکان این خودروها | فقط ۹۰ روز فرصت مانده

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که در حال حاضر هفت هزار خودرو در پارکینگ‌های پلیس رها شده‌اند. او افزود که اگر مالکان این خودروها تا سه ماه آینده برای ترخیص اقدام نکنند، این خودروها به مزایده گذاشته خواهند شد.

اقتصاد  آخرین هشدار پلیس راهور به مالکان این خودروها | فقط ۹۰ روز فرصت مانده

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در توضیح این موضوع گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ خودرو در پارکینگ‌های پلیس راهور تهران بزرگ توقیف شده‌اند و مالکان و رانندگان آن‌ها بدون اقدام، آن‌ها را رها کرده‌اند. وی همچنین اشاره کرد که بر اساس دستورالعمل قوه قضائیه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ‌های پلیس باقی مانده و مالکان آن‌ها حتی پس از سه ماه از اعلام پلیس برای ترخیص اقدام نکرده‌اند، به عنوان خودروهای رها شده شناخته می‌شوند و با حکم قضائی، پلیس می‌تواند این خودروها را به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تحویل دهد.

موسوی‌پور خطاب به مالکین و شهروندان پایتخت‌نشین افزود: از همه مالکانی که به هر دلیلی خودروهای آنها مدت هاست که در پارکینگ‌ها توقیف شده اند؛ درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای رفع توقیفی اقدام کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره فرصت سه ماهه ادامه داد: شهروندان باید به این مسئله دقت کنند که پلیس راهور، از اول مهر ماه درباره این خودروها اطلاع‌رسانی کرده و تا پایان آذرماه این فرصت باقی است و اگر مالکان برای ترخیص خودروهای خود تا این تاریخ اقدام نکنند، این خودروها به دستور قاضی جز اموال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محسوب می‌شود.

موسوی‌پور با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پس از دریافت خودروها با حکم قاضی، اگر خودرو قابل استفاده باشد، پلاک آن را حذف کرده، به مزایده گذاشته و خودرو قیمت گذاری می شود.اگر در زمان مزایده، مالک با مدارک خودرو حاضر شود؛ مبلغ خودرو بر حسب قیمت روز به مالک پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی رانندگان خودروی توقیف شده خود را ترخیص نمی کنند؛ افزود: بیشترین علت این اتفاق، این است که در حال حاضر مبلغ جریمه و هزینه پارکینگ، بیشتر از قیمت خود خودرو است و ترخیص خودرو برای مالکان به‌صرفه نیست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای ترخیص خودرو با در دست داشتن مدارک مالکیت و شناسایی خودرو به همراه کارت ماشین ، سند خودرو ، کارت ملی مالک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

مراحل استعلام و ترخیص مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ پلیس راهور

برای استعلام خودرو توقیفی و ترخیص آن از پارکینگ راهور باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تماس با پلیس ۱۱۰ و اطمینان از انتقال خودرو به پارکینگ
  2. مشخص کردن پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده است
  3. همراه داشتن مدارک شامل کارت ماشین، برگ سبز خودرو، بیمه نامه و کپی از تمام مدارک
  4. همراه داشتن اصل و کپی مدارک شخصی شامل کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه
  5. اطمینان از پرداخت خلافی خودرو
  6. همراه داشتن رسید پرداخت خلافی‌ خودرو
  7. اطمینان از پرداخت عوارض شهرداری خودرو
  8. تهیه وکالت‌نامه از مالک خودرو توقیفی (در‌ صورتی ‌که خودرو به نام شما نیست)
  9. دریافت برگه توقیف خودرو و جریمه از پارکینگ
  10. مراجعه به ستاد ترخیص راهور مربوطه
  11. پرداخت هزینه‌ها شامل هزینه جرثقیل و … در ستاد ترخیص
  12. اخذ مجوز ترخیص خودرو توقیفی
  13. مراجعه به پارکینگ برای تحویل خودرو توقیفی
  14. کنترل بدنه و سیستم تعلیق خودرو و ...
  15. همراه داشتن بیمه شخص ثالث

برای اطلاع از انتقال خودرو به پارکینگ پلیس راهور و استعلام خودرو توقیفی از طریق پیامک، می‌توانید فقط اعداد شماره پلاک خودرو را به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ ارسال کنید.

مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ به صورت عملی

پارکینگ‌های راهنمایی رانندگی و ستادهای ترخیص از ساعت ۷ صبح شروع به کار می‌کنند. برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه بهتر است ترخیص خودرو را فردای روز توقیف شروع کنید. ابتدا مدارک شخصی و مدارک خودرو را آماده کنید و از آن‌ها یک نسخه کپی تهیه کنید. برای ترخیص خودرو حضور مالک الزامی است و در صورتی که مالک نمی‌تواند به صورت حضوری به ستاد ترخیص مراجعه کند، باید حتما به شخص دیگری وکالت انجام این کار را بدهد. علاوه بر مدارک ذکرشده باید برگه توقیف خودرو و برگه جریمه را از پارکینگ دریافت کنید.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ترخیص خودرو تاییدیه عدم خلافی است. قبل از مراجعه به اداره ترخیص، باید لیست خلافی خودرو را از طریق پلتفرم‌های مربوطه یا دفاتر پلیس ۱۰+ تهیه و آن را پرداخت کنید. هزینه پارکینگ خودرو توقیفی نیز به عهده متخلف است.

منبع: ایسنا
کدخبر: 336132

ارسال نظر

 

آخرین اخبار