|

بازار مسکن نفس راحت کشید |‌ الان زمان خرید خانه است؟

با توجه به آمار جدیدترین اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی در مورد بازار مسکن در مردادماه، تعداد ۱۹۷ معامله صورت گرفته و میانگین قیمت هر متر مربع زیربنا به ۱۷۹ میلیون تومان ارتقا یافته است. این در شرایطی است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در همین بازه زمانی سال گذشته ۱۳۴ میلیون تومان بوده است.

اقتصاد بازار مسکن نفس راحت کشید |‌ الان زمان خرید خانه است؟

واسطه‌های املاک در منطقه یک تهران اعلام کردند که بازار خرید و فروش مسکن در این ناحیه همچنان در شرایط رکود به سر می‌برد.

 به گفته آنها قیمت مسکن افزایش نیافته اما تعداد خریداران ملکی کاهش یافته است. طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی از بازار مسکن در مردادماه، ۱۹۷ فقره معامله صورت گرفته و متوسط قیمت هرمتربع زیربنا ۱۷۹ میلیون تومان بوده است؛ این در حالی است که در متوسط قیمت هرمتربع مسکن در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۳۴ میلیون تومان بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای خرید واحد ۱۰۰ مترمربعی کلیدنخورده در منطقه یک تهران دست‌کم باید ۲۰ میلیارد تومان و برای خرید یک واحد ۲۰۰ مترمربعی کلیدنخورده، حداقل ۳۰ میلیارد تومان بودجه باید در نظر گرفت.

در محله قیطریه واحدی با ۲۰۰ مترمربع زیربنا و نوساز، ۴۴ میلیارد تومان و در محله آجودانیه برای واحدی با این متراژ و سن بنا، ۶۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

در محله ازگل، واحدی ۱۰۰ متری و کلیدنخورده ۲۲ میلیارد تومان و در محله زعفرانیه، واحدی ۱۰۰ متری و نوساز، ۲۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

نرخ-حانه

منبع: اکوایران
کدخبر: 336221

ارسال نظر