|

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش | متقاضیان استخدام بخوانند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

اقتصاد اطلاعیه مهم آموزش و پرورش | متقاضیان استخدام بخوانند

در حالی که هنوز وضعیت داوطلبان تأیید نشده در آزمون‌های قبلی مشخص نشده و بسیاری از داوطلبان پذیرفته شده هم سر کلاس نرفته‌اند؛ مهدی کاظمی از برگزاری یک آزمون دیگر برای استخدام دبیر و هنرآموز خبر داد.

در آزمون‌های استخدامی گذشته آموزگاری و دبیری / ‌‬هنرآموزی تعداد قابل توجهی از داوطلبان با وجود قبولی در آزمون کتبی و حتی گذراندن دوره‌های تخصصی علمی، متأسفانه در گزینش مردود شده و به اصطلاح کد ۱۹ شده بودند.

تعداد بالای داوطلبان تأیید نشده و نیاز آموزش و پرورش به گونه‌ای بود که علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در یکی از اولین اقدامات خود، دستور بازنگری در پرونده این داوطلبان را داد تا حدود ۶۰ درصد تأیید نشدگان مجدداً فرصت معلم شدن را داشته باشند.

از سوی دیگر وضعیت برخی از داوطلبانی که به رغم تأیید در گزینش با مشکلاتی در پرونده و آزمون‌های کیفیت بخشی مواجه شدند نیز موجب شده تا معاونت آموزش متوسطه نتواند از پذیرفته شدگان آزمون‌های گذشته خود برای مهر امسال به صورت حداکثری استفاده کند.

حالا در شرایطی که معلوم نیست وضعیت داوطلبان تأیید نشده به کجا رسیده و چرا با وجود آغاز مهر و خالی ماندن کلاس‌های درس دبیرستان و هنرستان، روند بازنگری در وضعیت داوطلبان تأیید صلاحیت نشده سرعت نمی‌یابد؛ محمد مهدی کاظمی از برگزاری آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب مقطع متوسطه و امسال نیز ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر جذب شدند گفت: برای سال آتی نیز پس از اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس در مقطع متوسطه، آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

معلمان-بازنشسته

کاظمی البته این موضوع را یادآور شده است که جهت برنامه‌ریزی مطلوب‌تر، پیشنهاد شده تا آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه برگزار شود.

با این حال وی به این مساله اشاره نکرده است که قرار است در آزمون جدید چه تعداد معلم برای دبیرستان و چه تعداد هنرآموز برای هنرستان جذب شوند.

با توجه به تغییر دولت و انتصاب مسئولین جدید در سازمان اداری و استخدامی، آیا مجوز جذب نیرو در دولت جدید به تأیید دولت رسیده است یا کاظمی بر اساس وعده‌های گذشته سازمان سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه از این انتصابات سخن گفته است.

برخی از کارشناسان معتقدند علیرضا کاظمی وزیر جدید آموزش و پرورش پس از تغییر در برخی از سمت‌ها و انتخاب تعدادی از معاونین، حالا با دقت و صبر بیشتری قرار است معاونین دیگرش را انتخاب کند و در این مسیر معاونینی که هنوز تغییر نکرده‌اند؛ تلاش می‌کنند با نشان دادن عملکردی مطلوب همچنان در سمت‌های خود ابقاء شوند.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه هم یکی از این گزینه هاست که اگر چه در دوران مسئولیت خود ضعف‌هایی داشت که برطرف نشد و حتی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته هم حامی یکی دیگر از داوطلبان ریاست جمهوری بود؛ حالا با امید به وفاق ملی موجود در دولت و رویکرد تعاملی وزیر جدید آموزش و پرورش در تلاش است تا این بار هم به عنوان معاون آموزش متوسطه ابقاء شود.

 

منبع: مهر
کدخبر: 336307

ارسال نظر

 

آخرین اخبار