|

قیمت ویولن حرفه ای | ویولن دست دوم چند؟

خرید ساز موسیقی مثل خرید یک اتومبیل است. هر دو برای انسان فعالیتی انجام می دهند، اما در قطعه و مواد اولیه به کار گرفته شده مهم است که چگونه باشد. یعنی مثل اتومبیل که نو و دست دوم آن فرق دارد، اتومبیل هم اینگونه است.

اقتصاد قیمت ویولن حرفه ای | ویولن دست دوم چند؟

از جمله سازهایی که در دنیا محبوبیت زیادی دارد و ساز مورد علاقه خیلی از موسیقی دانان است، ویولن است.  ویولن ساز زهی و آرشه‌ای است. این ساز کوچک‌ترین عضو سازهای زهی-آرشه‌ای است. اصالت این ساز به کشور ایتالیا بر می‌گردد.برای نواختن روی شانهٔ چپ قرار می‌گیرد و با آرشه که در دست راست نوازنده است، نواخته می‌شود. 

در مورد تاریخچه این ساز می توان گفت که به قرن ۹ میلادی در اروپا بر می گردد. بسیاری از موسیقی دانان بزرگ دانیا معتقد هستند، ویولن نمومه تکامل یافته ساز رباب است. عده ای دیگر بر این باپر هستند که ویولن سازی است کهاز کشور های عربی به غرب و اروپا راه پیدا کرده است. 

تاریخچه ویولن

تاریخچه این ساز در اروپا به قرن ۹ میلادی بازمی‌گردد. بسیاری معتقدند که ویولن نمونه تکمیل شده ساز رباب است. رباب سازی است که بعدها وقتی به اروپا آورده شد و تغییراتی در آن به‌وجود آمد به نام ربک در اروپا شهرت گرفت. برخی بر این باورند که ساز ویولن از کشورهای عربی آمده‌است. فرم‌های اولیه دارای سوراخی بودند که بر روی ساز قرار داشت اما بعدها این سوراخ از بدنه سازها حذف شدند و این ساز با سه سیم سرآغاز ساز ویولن تکامل یافته در سال‌های آینده شد. در اروپا از قرن ۱۶ میلادی به بعد ساز ویولن به صورت تکامل یافته دیده می‌شود.

 اولین سازندگان ویولن می‌توان به گاسپارو برتولتی ایتالیایی نام برد، که در برخی موارد وی را مخترع این ساز قلمداد می کنند.. از شاگردان مشهور گاسپارو برتولتی آماتی بود که او هم بهترین سازنده ویولن در سطح جهان یعنی آنتونیو  را پرورش داد. تا کنون کسی در جهان پیدا نشده که نه تنها بتواند هنر او را تکمیل نماید بلکه قادر نبوده ویولنی بسازد که از حیث زیبایی و صوت بتواند با ویولن‌های آنتونیو استرادیواری برابری نماید. تاکنون بیش از سه سده از اختراع اولین نمونه ویولن توسط گاسپارو برتولتی می‌گذرد و در این مدت با وجودی که کشفیات جدیدی در علوم فیزیک و شیمی نموده‌اند نه تنها نتوانسته‌اند در ساختمان ویولن تغییری بدهند بلکه از رموز کار سازندگان قدیم نیز چیزی درک نکرده‌اند.

انتخاب ساز موسیقی مناسب با میزان بودجه، جزو یکی دیگر از مشکلات اصلی خریداران ساز به‌حساب می‌آید. هیچ وقت اجازه ندهید که قیمت ساز مانع خرید شما شود و شما را از خرید منصرف کند. حتما لازم نیست ابتدا به خرید ساز گران‌قیمت بپردازید. شما می‌توانید برای شروع یک ساز مبتدی بخرید و پس از گذشت یک مدت زمان مشخص، مدل بهتر و باکیفیت‌تری را بخرید. همچنین در نظر داشته باشید که امروزه گزینه‌های بسیار متعددی برای خرید ساز در بازار موجود هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید یک ساز موسیقی مناسب با بودجه خود را خریداری کنید. 

در جدول زیر به بررسی قیمت ویولن ها می پردازید.

ویولن آگوستیک اشترونال  مدل ۱۷۵W  ۸۵ میلیون تومان       
ویولن  پائولو لئنری مدل M7  ۳۶ میلیون تومان
ویولن سندنر DV4   ۲۲ میلیون تومان
آندریاس ایست من VL 305  ۱۸ میلیون تومان
ویولن واش برن( دست دوم)  ۱۵ میلیون تومان 
ویولن بیداد    (دست دوم )  ۱۴ میلیون تومان                  

 

کدخبر: 336431

ارسال نظر