|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت آجیل مشگل گشا | تخمه کدو مشهدی چند؟

مصرف آجیل در شش ماهه دوم سال اغلب توصیه می شود. خوردن تخمه کدو نیز با شروع پاییز بیشتر دیده می شود و مردم به عنوان میان وعده از آن استفاده می کنند. اما در این گزارش به بررسی قیمت تخمه کدو و همچنین هزینه مربوط به خرید آجیل مشکل گشا می پردازیم.

اقتصاد قیمت آجیل مشگل گشا | تخمه کدو مشهدی چند؟

خرید آجیل برای درصد زیادی از مردم به خریدی مناسبتی تبدیل شده است. مردم اغلب در مناسبت هایی مثل عید نوروز، شب یلدا یا برای نذورات خود به عنوان آجیل مشکل گشا اقدام به خرید آجیل می کنند. اما طبق سفارشاتی که پزشکان اغلب دارند، مصرف انواع آجیل های مغذی مخصوصا در نیمه دوم سال توصیه می شود. مصرف مرتب آجیل مخصوصا آجیل های خام باعث می شود که سیستم ایمنی قوی در مقابل انواع بیماری ها داشته باشید.

به همین بهانه خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این گزارش سعی دارد قیمت جدید انواع آجیل مخصوصا قیمت تخمه کدو مشهدی را بررسی کند، با ما همراه باشید.

آجیل-پسته

قیمت مشکل گشا در بازار چند است؟

آجیل مشکل گشا طبق عادات و رسوم ایرانی در بسیاری از جشن ها و مراسم مذهبی استفاده می شود و ریشه آن در ایران کهن است و یک رسم قدیمی و محبوب بین ایرانیان است. ترکیبات آجیل مشکل گشا طبق سلیقه و  توان مالی افراد متفاوت است. طبق رسوم ایرانیان بسته بندی و توزیع آجیل مشکل گشا با دعا و نذر و نیاز همراه است. اغلب هنگام بسته بندی کردن این آجیل نیز دعاهای مختلف برای روا شدن حاجت و خوشبختی می خوانند.

آجیل مشکل گشا معمولا چند جزء اصلی دارد. نخودچی، کشمش، نقل، پسته و بادام جزء تهمیشگی این نوع آجیل هستند. گردو، توت خشک، بادام زمینی و شکلات نیز در این نوع آجیل استفاده می شوند. 

همان طور که اشاره کردیم قیمت آجیل مشکل گشا با توجه به اقلامی که در بسته ها وجود دارد بالا و پایین می رود و هر چقدر از اقلام گران تری باشد، قیمت تمام شده آن بالا می رود. به عنوان مثال در تصویر زیر یک بسته آجیل مشکل گشا را می بینیم که وزن آن ۵۰ گرم اعلام شده و قیمت آن  ۵۰ هزار تومان است. با این حساب مثلا اگر بخواهید برای یک مجلس ۴۰ نفره باید ۲ میلیون تومان هزینه کنید.

آجیل-مشکل-گشا

قیمت تخمه کدو مشهدی در پاییز ۱۴۰۳

یکی از آجیل های خوش خوراک دیگری که در پاییز رواج دارد تخمه کدو است. بین تخمه کدوهایی که اغلب مردم مصرف دارند، تخمه کدو مشهدی طرفدار بیشتری دارد. از خواص تخمه کدو می توان به وجود مواد مغذی مثل چربی‌های سالم، منیزیم و روی اشاره کرد که این مواد مغذی به سلامت قلب، پروستات و پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها کمک می‌ کند. افزودن تخمه کدو به رژیم غذایی قادر است از تجمع کلسترول و سفت شدن رگ های خونی جلوگیری کند و این اتفاق از مشکلات قلبی مانند بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و غیره جلوگیری می کند. 

در تصویر زیر چند نمونه تخمه کدو مشهدی را در یک سایت فروش آنلاین می توانید ببینید. قیمت هر ۱ کیلو تهمه کدو در تصویر زیر به قیمت ۳۹۸ هزار تومان فروخته می شود. همچنین تخمه کدو دو آتیشه نیز به قیمت هر کیلو ۳۹۸ هزار تومان به خریداران عرضه می شود.

تخمه-کدو

چرا باید در رژیم غذایی آجیل بخوریم؟

همان طور که اشاره کردیم مصرف آجیل های مختلف در سلامت بدن بسیار پر فایده هستند و هر کدام ازدانه ها با خواص فراروانی که دارند از بیماری های زیادی جلوگیری می کنند. البته باید حتی در مصرف آجیل که انقدر پر فایده است هم افراط نکرد و افرادی که دارای چربی خون بالا هستند نیز در خوردن آن باید احتیاط لازم را انجام دهند. 

با توجه به اینکه مغزها از نظر مواد مغذی و ارزش غذایی‌شان بسیار با هم تفاوت دارند، اگر هر روز مجموعه‌ای از انواع مغزها و آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید، از مجموعه‌ای از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی بهره‌مند می‌شوید. مغزها، مانند بادام، فلاونوئید دارند. فلاونوئید گروهی از ترکیبات است که به‌طور طبیعی در غذاهای گیاهی وجود دارد. این ترکیبات نه‌تنها سرشار از آنتی اکسیدان‌اند، بلکه ممکن است این توانایی را داشته باشند که از شما در برابر رادیکال‌های آزاد که می‌تواند منجر به سخت شدن رگ‌های خونی (معروف به آترواسکلروز) و افزایش خطر بیماری قلبی شود، محافظت کنند.

 مغزها و آجیل‌ها بسیار مغذی هستند اما شیوه‌ی آماده‌سازی آن ها هم در این مسئله اهمیت دارد. انواع مغزهای بوداده، نمکی و طعم‌دار، ممکن است میزان مصرف سدیم در رژیم غذایی شما را بالا ببرند. مصرف مقدار زیادی سدیم می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود و شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی مثل نارسایی قلبی و سکته قرار دهد.

کدخبر: 336444 سارا سمیع شمس

ارسال نظر