|

پزشکیان برای فروشندگان وی پی ان خط و نشان کشید

در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم برگزار شد. مسعود پزشکیان در این جلسه به بررسی موضوع فیلترینگ و سود بالایی که برای فروشندگان فیلترشکن ایجاد می‌شود، پرداخت.

اقتصاد پزشکیان برای فروشندگان وی پی ان خط و نشان کشید

در حال حاضر، توجه به موضوع رفع فیلترینگ به طور چشمگیر افزایش یافته و بسیاری از افراد این موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. اخیرا، یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به وضوح اعلام کرد که این موضوع ارتباطی با نمایندگان مجلس و رئیس جمهور ندارد؛ اما به نظر می‌رسد رئیس جمهور قصد دارد تا به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند.

او در اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی که عصر امروز برگزار شد، خواست تا به‌طور جدی به موضوع فیلترینگ و معضلاتی که به همراه داشته رسیدگی شود. رئیس جمهور قدم اول برای سامان دادن به شرایط موجود را شناخت کامل از جایگاهی که در آن قرار داریم می‌داند. پزشکیان عقیده دارد ابتدا باید مشخص شود که هر شخصی چه وظایفی را برعهده دارد و سپس مسئولین مرتبط بر اساس زمان‌بندی قابل ارائه و برنامه‌ریزی اجرایی و مالی انجام شده، اقدام کنند.

او در این باره توضیح داد: «برای اینکه بتوانیم در حوزه اجرا، موضوعات را درست عملیاتی کنیم، حتما باید بدانیم که در حال حاضر وضعیت موجود ما در حوزه فضای مجازی چیست و سپس سراغ تدوین برنامه و اجرای آن برویم؛ از این رو مرکز ملی فضای مجازی باید گزارشی از وضع موجود و اولویت‌های اجرایی را براساس منابع موجود و با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها مرتبط تهیه و به صحن شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.»

پزشکیان

سود بالای فروشندگان فیلترشکن

به گفته‌ی مسعود پزشکیان، اولیت اول دولت چهاردم، قانون و اجرای آن است. او استفاده از توان و نیروی انسانی داخلی را برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، حیاتی می‌داند.

پزشکیان اظهار کرد:

    حفظ نیروی انسانی یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است و باید برای حفظ منابع انسانی متخصص و توانمند داخلی که بتواند در رفع مشکلات کشور در حوزه فضای مجازی به ما کمک کند، هزینه‌های لازم را صرف کنیم؛ چرا باید نیروی انسانی ما را در شرکت‌های مهم بین‌المللی با حقوق‌های آنچنانی به کار بگیرند، اما ما نتوانیم از نیروی انسانی دغدغه‌مند و با سواد خودمان در داخل کشور استفاده کنیم. معتقدم حتما باید دغدغه‌های نیروهای انسانی کشورمان را در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیل تردد به کشور، مرتفع کنیم و آنها را در کنار نیروهای توانمند داخلی، در مجموعه‌های تخصصی کشور به کار بگیریم و کار را به این عزیزان بسپاریم.

رئیس جمهور در جریال این جلسه موضوع مهم فیلترشکن و سود بالایی که برای افراد سودجو به همراه داشته را مورد بررسی قرار داد. وی عنوان کرد: «برخی با فیلترشکن فروشی پول‌های میلیاردی کسب می‌کنند که این برای کشورمان خوب نیست.»

برهمین اساس او دستور داد این موضوع به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم مقتضی در این مورد و به‌طور کلی زمینه‌های رواج چنین کسب و کاری اتخاذ شود.

منبع: تکراتو
کدخبر: 336513

ارسال نظر