|

۳ موش کور در بازار ارز دیجیتال غوغا کردند

پیتر برنت، معامله‌گر با تجربه بازار، اخیراً به این نکته اشاره کرده است که بیت‌کوین در حال ایجاد الگویی به نام «سه موش کور» (Three Blind Mice) است. برخی از تحلیل‌گران این موضوع را به عنوان نشانه‌ای از احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین در روزهای آینده تفسیر کرده‌اند.

اقتصاد ۳ موش کور در بازار ارز دیجیتال غوغا کردند

پیتر برنت، تحلیل‌گر معروف بازار های مالی، به تازگی به ظهور الگوی «سه موش کور» در نمودار بیت‌ کوین اشاره کرده است. این الگوی تکنیکال که به عنوان یک سیگنال نزولی شناخته می‌شود، نشان‌دهنده احتمال افت قیمت بیت‌ کوین در آینده‌ای نزدیک است.

برنت با اشاره به این الگو، معتقد است که بازار ممکن است در حال آماده شدن برای یک دوره کاهش قیمت باشد، هرچند هنوز نتیجه‌گیری قطعی در مورد عمق این روند نزولی وجود ندارد.

تحلیل پیتر برنت درباره بیت کوین

پیتر برنت، معامله‌گر کهنه‌کار بازار، به تازگی اشاره کرده که بیت‌ کوین در حال شکل‌گیری الگویی به نام «سه موش کور» (Three Blind Mice) است. برخی تحلیل‌گران این موضوع را به معنای احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت‌ کوین در روزهای آینده تفسیر کرده‌اند.

برنت در تاریخ ۲ اکتبر (۱۱ مهر)، در پلتفرم X اعلام کرد که بیت‌ کوین در حال تشکیل الگوی معروف «سه موش کور و یک تکه پنیر» (Three Blind Mice and a Piece of Cheese) است.

بر اساس داده‌های تحلیل تکنیکال پلتفرم معاملاتی مورفر (Morpher)، الگوی «سه موش کور» معمولاً به عنوان یک الگوی «ادامه‌دهنده» شناخته می‌شود. به این معنی که هر جهتی که «سه موش کور» به سمت آن حرکت می‌کنند، حرکت آتی قیمت نیز در همان جهت خواهد بود. برنت آخرین بار در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۶ اذر ۱۴۰۱)، به این الگو اشاره کرده بود، زمانی که قیمت بیت‌ کوین حدود ۱۷,۰۰۰ دلار بود و پس از آن، طی چند هفته به شدت سقوط کرد و سپس در ژانویه ۲۰۲۳ به‌طور ناگهانی به سمت بالا بازگشت.

برنت به معامله‌گران هشدار داد که آخرین صعود بیت‌ کوین، توالی ۷ ماهه از سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر را مختل نکرده و بیت‌ کوین همچنان در یک روند نزولی قرار دارد. وی افزود:

تنها در صورتی که قیمت بیت‌ کوین بالاتر از سطح ۷۱,۰۰۰ دلار بسته شود و با ثبت یک اوج تاریخی جدید تأیید شود، می‌توان گفت که روند صعودی که از کف نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شده، همچنان به قوت خود باقی است.

برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند که الگوی «سه موش کور» برنت به نوعی نسخه طنزآمیز الگوی «سه کلاغ سیاه» (Three Black Crows) است، الگویی که به معکوس شدن روند صعودی اشاره دارد.

قیمت بیت کوین در سه روز گذشته خود به میزان ۷.۱٪ افت داشته است - منبع: CoinGecko

در سه روز اخیر، قیمت بیت‌ کوین ۷.۱٪ کاهش یافته و این افت شدید ۷۲ ساعته، تقریباً سودآوری ۱۲ روزه این دارایی را از بین برده است. سقوط اخیر قیمت بیت‌ کوین احتمالا ناشی از تنش‌های اخیر خاورمیانه و نگرانی‌های فزاینده درباره وضعیت اقتصادی آمریکا و نتیجه انتخابات پیش رو بوده است.

منبع: میهن بلاکچین
کدخبر: 336683

ارسال نظر