|

مارک زاکربرگ دومین شخص ثروتمند جهان شد | نفر اول لیست کیست؟

مارک زاکربرگ اکنون دارای ثروتی بیش از ۲۰۶ میلیارد دلار است. او به همراه جف بزوس و ایلان ماسک، تنها سه فرد در جهان به شمار می‌روند که ثروتشان از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. در این گزارش به بررسی این موضوع می پردازیم و آخرین لیست منتشر شده از افراد ثروتمند دنیا را به اشتراک می گذاریم.

اقتصاد مارک زاکربرگ دومین شخص ثروتمند جهان شد | نفر اول لیست کیست؟

مارک زاکربرگ مالک حدود ۱۳ درصد از سهام متا محسوب می شود و سهام این شرکت از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۶۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

افراد-ثروتمند

 

زندگینامه مارک زاکربرگ

مارک الیوت زاکربرگ (Mark Elliot Zuckerberg) متولد ۱۴ می ۱۹۸۴، برنامه نویس رایانه و یکی از موسسان اصلی وبگاه شبکه‌ اجتماعی فیس بوک است. او اولین قدم‌های مسیر خود را در کودکی و سن بسیار کم برداشت و در همان سال‌ها نیز موفقیت‌هایی را تجربه کرد که کمتر کسی می‌تواند در تمام طول زندگی تجربه کند.

علاقه‌ی بسیار او در کودکی باعث شد از والدینش کتاب آموزش برنامه‌نویسی C++ را هدیه بگیرد و بتواند به کمک آن، در همان سال‌های کودکی، برنامه‌نویسی رایانه‌ای آتاری را انجام دهد. بعد از این‌سال‌ها و گذشت دو سال از اولین قدم‌هایی که زاکر در راه کدنویسی و آموختن آن‌ها برداشت، در طول مدت دوسال یک برنامه‌ی مهم برای خانوده‌ی خود به نام ZuckNet طراحی کرد.

اما استعداد‌ها و فعالیت‌های رایانه‌ای زاکربرگ هیچوقت متوقف نشد. زمان اشتغال به تحصیل دوران دبیرستان، همواره در تلاش برای ساخت برنامه‌های جدید دیگری بود. همان زمان یک پیشنهاد کاری بزرگ دریافت کرد و به واسطه این پیشنهاد، زاکر وارد مراحل ساخت برنامه‌ای به ‌نام Synapse شد.

مارک-زاکربرگ

این برنامه نوعی هوش مصنوعی بود که عادات کاربران در گوش‌دادن به موسیقی را شناسایی می‌کرد. زاکربرگ رویاها و هدف‌های خود را به زبان‌ صفر ویک به گوش نرم‌افزارها می‌خواند و جادوی ساخت برنامه‌های مختلف نرم‌افزاری را به نام خود ثبت کرد و همین بهانه‌ای بود که شرکت‌های AOL و مایکروسافت، پیشنهاد و درخواست همکاری با او را داشته باشند.

او یک جوان آمریکایی بود یا فکری سراسر از ایده‌ها و برنامه‎های خلاق و متفاوت که تنها حاصل یکی از آن‌ها توانست دنیای اینترنت را تغییر دهید. برای چنین فکر بزرگی، رسیدن و آموختن این‌که بتوان چگونه تاثیر بیشتری روی مردم و افراد گذاشت، مهم‌تر از این بود که پای‌بند دوتا از بزرگ‎ترین شرکت‌های فناوری در جهان شود. زیرا که زاکر به دنبال تاثیر روی مردم تمام دنیا بود و این نیازمند آموختن چگونگی برقراری ارتباط با مردم است. درست در همین‌جا بود که داستان فیس بوک رقم خورد.

محبوب شدن فیس بوک و ورود کاربران از سراسر جهان به دلایل مختلفی برمی گردد. از جمله این دلایل امکانات جدیدی بود که مارک زاکربرگ برای کاربران فراهم می کرد که آنها بتوانند به سادگی به خیلی از امکاناتی که امروزه در شبکه اجتماعی مختلف دیده می شود دست پیدا کنند، امکاناتی که اولین بار تمامی آنها توسط زاکربرگ و تیم فیس بوک ساخته شد.

منبع: ایلنا
کدخبر: 336774

ارسال نظر