|

زمان ورود تراموا به کشور اعلام شد | تهران زیر و رو می شود

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: انتقال ۸۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر از چین به ایران در حال انجام است. همچنین، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز همراه با ART به سمت کشور منتقل می‌شود و انتظار می‌رود تا پایان این ماه به ایران برسد.

اقتصاد زمان ورود تراموا به کشور اعلام شد | تهران زیر و رو می شود

محسن هرمزی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره ورود تراموای چرخ‌ لاستیکی گفت: ما در حال آماده‌سازی ارسال ART از بندر شانگهای چین به کشور هستیم تا این محموله همزمان با پارت بعدی اتوبوس‌ ها به ایران منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد شهرداری با چین به کشور رسید، ادامه داد: با صدور بارنامه و انجام امور ارسال، حدود ۲۰ روز دیگر ART به کشور خواهد رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: انتقال ۸۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر از چین به ایران در حال انجام است، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز همراه با ART به‌سمت کشور منتقل می‌شود و تا پایان این ماه به کشور می‌رسد.

تراموا-شهری

سال گذشته در جلسه شورای‌عالی ترافیک کشور مسیری برای حمل‌ونقل ریلی جدید در تهران در محور میدان آزادی تا پایانه شرق جدید تعیین و تصویب شد تا بر اساس آن تراموا جایگزین اتوبوس‌های بی‌آرتی در این مسیر شود.

از سال گذشته مطالبات این مهم آغاز شد و توافقی با وزارت دفاع صورت گرفت تا بر اساس آن از ظرفیت این وزارتخانه برای راه‌اندازی تراموا استفاده شود اما کنار این امر، توافقاتی با یکی از تولیدکنندگان تراموا در دنیا که در چین صاحب صلاحیت است نیز انجام شد.

قطار شهری چیست؟ 

تراموا با واگن برقی شهری یکی از وسایل حمل و نقل درون شهری به شمار می‌رود. در شبکه تراموا در هر واگن موتوری محرک وجودداشته که تنهایی قابلیت جابجایی مسافران دیگر را دارد. تراموا در زبان انگلیسی به نامهای  Ramway، Tram، trolley، trolley car یا Streetcar شهرت پیدا کرده است.

امروزه این سیستم در شهرهای کوچک و متوسط یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود. تراموا از انرژی الکتریکی استفاده کرده و بر روی یک مسیر ریلی حرکت می‌کند. از جمله ویژگی‌های تراموا می‌توان به وجود یک تا سه واگن در آن اشاره نمود که همین موضوع باعث سبک‌تر بودن، ارزان‌تر شدن، کوتاه‌تر و منعطف‌تر بودن آن از قطارهای معمولی و خط مترو شده است.

 ناگفته نماند که ترامواها حتی می‌توانند از میان شهرهای کوچک و بزرگ عبور کنند. یکی از تفاوت‌های مهم تراموا با قطار سبک شهری متعلق به استفاده مشترک آن به همراه وسایل نقلیه موتوری از معابر شهری و همچنین عدم نیاز  آن به وجود معابر اختصاصی و غیر هم سطح برای تردد است.

تراموا با سرعتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت می تواند حرکت نماید. امروزه در بسیاری از شهرهای اروپایی، آمریکا شمالی و جنوبی، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه از این سیستم حمل نقل عمومی استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم
کدخبر: 336796

ارسال نظر