|

ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره نشینی | پیش کرایه فقط ۲۰۰ میلیون ناقابل

تأمین بودجه رهن خانه به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مستاجران در شهر تهران تبدیل شده است. در حالی که هر ساله هزینه اجاره خانه بخش قابل توجهی از درآمد آنها را به خود اختصاص می‌دهد، مبلغ رهن نیز به عنوان یک بار اضافی بر دوش آنها محسوب می‌شود. اما حالا با ۲۰۰ میلیون تومان رهن، در کدام مناطق تهران می‌توان خانه‌ای اجاره کرد؟

اقتصاد ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره نشینی | پیش کرایه فقط ۲۰۰ میلیون ناقابل

کاهش سرعت افزایش قیمت مسکن از ابتدای سال گذشته، موجب شده که امسال تورم اجاره‌بها نیز با احتیاط بیشتری پیش برود. با این وجود، قیمت بالای اجاره‌ها همچنان بر دوش مستاجران فشار می‌آورد و به‌ویژه تأمین هزینه رهن برای آنها به یک بحران تبدیل شده است.

اما اکنون مستاجران با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان در کدام مناطق تهران می‌توانند خانه اجاره کنند؟

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در تهران نشان می‌دهد، اکنون می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان در این شهر سوئیت‌های کوچک‌متراژ یا واحدهای زیرهمکف را رهن کامل کرد.

اکنون مالک واحدی ۵۲ متری در محدوده دکتر هشیار و در طبقه زیرهمکف که ساخت آن به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد، بهای اجاره آپارتمان خود را ۲۰۰ میلیون تومان رهن کامل اعلام کرده است. همچنین اجاره سوئیتی ۴۰ متری نیز در محله استاد معین همین قیمت را دارد.

اگر مستاجران با این حدود رهن توانایی پرداخت اجاره‌ای با سقف پنج میلیون تومان را داشته باشند، می‌توانند در برخی محله‌ها واحدهایی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر اجاره کنند.

اجاره

برای مثال آپارتمانی ۵۰ متر در محله یافت‌آباد، با این رهن مستلزم پرداخت اجاره‌ای بالغ بر پنج میلیون تومان است. همچنین با اجاره‌ای سه میلیون تومانی می‌توان در محله مسعودیه خانه‌ای ۴۰ متری اجاره کرد.

توانایی پرداخت اجاره بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان نیز خانه‌هایی با متراژ بین ۶۰ تا ۷۵ متر را در سبد انتخاب‌های مستاجران قرار می‌دهد. در این بین مستاجران با اجاره بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌توانند خانه‌هایی با متراژ بیش از ۸۰ متر اجاره کنند و همچنین اجاره بیش از ۲۰ میلیون تومان نیز گزینه‌هایی بزرگ‌متراژ بر سر راه آنها قرار می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز
کدخبر: 337521

ارسال نظر

 

آخرین اخبار