|

پشت ترامپ به این غول های اقتصادی گرم شد

مدیران صنعت نفت به عنوان یک منبع کلیدی برای تأمین مالی کمپین دونالد ترامپ شناخته شده‌اند و برای تقویت تلاش‌های نامزد جمهوری‌خواه جهت ورود به کاخ سفید، به حمایت مالی از او پرداخته‌اند. این میلیاردها که از ترامپ پشتیبانی می‌کنند، شامل کلسی وارن، مدیرعامل اپراتور خط لوله «انرژی ترانسفر»، هارولد هام، بنیان‌گذار شرکت «کانتیننتال ریسورسز» و جف هیلدبراند، مدیرعامل «هیلکورپ انرژی» می‌باشند.

اقتصاد پشت ترامپ به این غول های اقتصادی گرم شد

مدیران صنعت نفت به عنوان یک منبع کلیدی برای تأمین مالی کمپین دونالد ترامپ شناخته شده‌اند و برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواه در تلاش برای ورود به کاخ سفید، هزینه‌های خود را افزایش داده‌اند.

میلیاردهایی که از ترامپ حمایت می‌کنند، شامل کلسی وارن، مدیرعامل اپراتور خط لوله «انرژی ترانسفر»، هارولد هام، موسس شرکت «کانتیننتال ریسورسز» و جف هیلدبراند، مدیرعامل «هیلکورپ انرژی» هستند.
 
ترامپ هفته گذشته در میدلند تگزاس که قلب منطقه نفت شیل پرمیان باسین است و هیوستون، خواستار حمایت بیشتر حامیان مالی شد.  مدیران و کارکنان نفتی در جمع آوری کمک مالی برای تبلیغات انتخاباتی، اهمیت بیشتری برای ترامپ پیدا کرده‌اند که با کوچک شدن پایگاه حامیان مالی خود روبرو شده است. طبق داده‌های تبلیغات انتخاباتی که توسط شرکت «اوپن سِکرتس» بررسی شده، این صنعت، اکنون چهارمین منبع بزرگ پول نفد است و از رتبه ششم در انتخابات ۲۰۲۰، صعود کرده است.
نفت
 
این داده‌ها تحکیم رابطه میان صنعت نفت، حزب جمهوریخواه و ترامپ را بارز می‌کند. اگرچه مدیران نفتی همواره به متحدان جمهوریخواه خود در واشنگتن چشم دوخته اند تا اولویت‌های سیاستی را پیش ببرند اما این تمرکز در دوره دولت دموکرات بایدن تشدید شده است.
 
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ قول داده است حفاری نفت را راحت‌تر کرده و محدودیت‌های آلودگی دوران بایدن برای خودروها و نیروگاه‌های برق را باطل کند. وی همچنین وعده داده است به توقف صدور مجوزهای جدید برای صادرات گاز طبیعی، فورا پایان دهد.

دونالد ترامپ اعلام کرده است که به دلیل آنچه او "جانب‌داری سیاسی" می‌نامد، قصد دارد علیه گوگل اقدام قانونی کند. این ادعا از طریق شبکه اجتماعی Truth Social منتشر شده و ترامپ گوگل را به پخش اخبار منفی درباره خود و انتشار اخبار مثبت درباره کامالا هریس، رقیب انتخاباتی‌اش، متهم کرده است. با این حال، او هنوز مدارک مستندی برای حمایت از این ادعاها ارائه نکرده است.

این اولین باری نیست که رئیس جمهور سابق آمریکا، گوگل را به جانبداری از دموکرات‌های متهم می‌کند. به باور وی، این شرکت‌ها از طریق الگوریتم‌ها سعی می‌کنند به نفع دموکرات‌ها و به ضرر جمهوری‌خواهان عمل کنند. بااینحال گوگل، بارها تاکید کرده که الگوریتم‌ها بی‌‌طرفانهه و بدون هیچ سوگیری طراحی شده و عمل می‌کنند.

از طرفی کارشناسان این حوزه بر این باورند که شکایت‌های قانونی علیه یک شرکت آن هم به دلیل طریقه‌ی نمایش نتایج جستجو، مشکلات زیادی را به دبنال خواهد داشت. از یک سو باید با مدارک مستند، اثبات شود که الگوریتم‌های گوگل جانبدارانه ننتایج جستجو را نشان می‌دهد و از سوی دیگر باید این موضوع که این اقدامات واقعا صورت می‌گیرد یا فقط براساس فرضیات بیان می‌شوند، مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: انتخاب
کدخبر: 337522

ارسال نظر

 

آخرین اخبار