|

کارمزد کارت به کارت در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + جدول

در ایران، به دلیل پایین بودن نرخ کارمزدها و محدودیت منابع درآمدی، بانک‌ها برای جبران هزینه‌ها و کسب سود ناچار به اتکای بیشتری به واسطه‌گری هستند. افزایش سهم کارمزدها در درآمد بانک‌ها به بانک مرکزی این امکان را می‌دهد که کنترل و مدیریت بهتری بر فعالیت‌های واسطه‌گری بانک‌ها داشته باشد.

اقتصاد کارمزد کارت به کارت در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + جدول

شاید هنگام استفاده از خدمات بانکی برای شما این سؤال پیش آمده باشد که با وجود سپرده‌گذاری پول در بانک و کسب سود بانک از طریق سرمایه‌گذاری این وجوه، چرا باید برای دریافت خدمات بانکی هزینه پرداخت کنیم؟

در کشورهای پیشرفته، بخش قابل‌توجهی از درآمد بانک‌ ها از طریق کارمزد خدمات ارائه‌شده تأمین می‌شود. این مسئله به‌ویژه برای بانک‌ های محلی و تجاری، چالش تأمین هزینه‌ها و کسب سود را کاهش داده و وابستگی آن‌ها به واسطه‌گری را کمتر می‌کند.

سقف-کارت-به-کارت

اما در ایران، به دلیل پایین بودن نرخ کارمزدها و محدودیت منابع درآمدی، بانک‌ها برای جبران هزینه‌ها و کسب سود ناچار به اتکای بیشتری به واسطه‌گری هستند. افزایش سهم کارمزدها در درآمد بانک‌ها به بانک مرکزی این امکان را می‌دهد که کنترل و مدیریت بهتری بر فعالیت‌های واسطه‌گری بانک‌ها داشته باشد.

جدول کارمزد کارت به کارت در سال ۱۴۰۳

طبق بخشنامه‌ای که در سال ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی صادر شد، هزینه کارت به کارت برای سال ۱۴۰۳ تعیین و به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ گردید. بر این اساس، بانک‌ها و مؤسسات مذکور موظف هستند خدمات خود را به مشتریان بر اساس نرخ‌های مشخص شده در این بخشنامه ارائه دهند. در ادامه می‌توانید جدول کارمزد کارت به کارت در سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید:

مبلغ کارت به کارت کارمزد کارت به کارت در سال ۱۴۰۳
تا ۱ میلیون تومان ۷۲۰ تومان
از ۱ تا ۲ میلیون تومان هزار تومان
از ۲ تا ۳ میلیون تومان ۱۲۸۰ تومان
از ۳ تا ۴ میلیون تومان ۱۵۶۰ تومان
از ۴ تا ۵ میلیون تومان ۱۸۴۰ تومان
از ۵ تا ۶ میلیون تومان ۲۱۲۰ تومان
از ۶ تا ۷ میلیون تومان ۲۴۰۰ تومان
از ۷ تا ۸ میلیون تومان ۲۶۸۰ تومان
از ۸ تا ۹ میلیون تومان ۲۹۶۰ تومان
از ۹ تا ۱۰ میلیون تومان ۳۲۴۰ تومان
از ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان ۳۵۲۰ تومان
از ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان ۳۸۰۰ تومان
از ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان ۴۰۸۰ تومان
از ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان ۴۳۶۰ تومان
از ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان ۴۶۴۰ تومان
منبع: عرشه
کدخبر: 337572

ارسال نظر

 

آخرین اخبار