|

پیش بینی خطرناک درباره قیمت طلا | زمان حراج سکه اعلام شد

بررسی قیمت طلا، ارز و سکه در بازار امروز نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه کاهش یافته و احتمالاً این روند ادامه خواهد داشت. با آغاز معاملات رسمی در بازار طلا، ارز و سکه، کاهش قیمت‌ها نسبت به آخرین روز هفته گذشته مشاهده می‌شود. قیمت سکه در روز پنج‌شنبه به رکورد ۴۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید، اما امروز با کاهش مواجه شده و به محدوده ۴۸ میلیون تومان بازگشته است. همچنین، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در حدود ۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اقتصاد پیش بینی خطرناک درباره قیمت طلا |  زمان حراج سکه اعلام شد

قیمت دلار که در روز پنج‌شنبه با افزایش وارد کانال ۶۳ هزار تومانی شده بود، امروز به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته و در میانه این کانال در حال معامله است. کاهش قیمت ارز در بازار باعث شده تا قیمت طلا و سکه، با وجود افزایش قیمت جهانی طلا، نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یابد.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه درباره وضعیت بازار در روز جاری گفت: باوجود رشد ۴۳ دلاری طلای جهانی در روز جاری، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم که ناشی از کاهش قیمت ارز و کاهش التهابات در بازار است. کاهش التهابات در بازار موجب کاهش و تخلیه حباب سکه نیز شده است؛ حباب سکه روز پنج شنبه به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود ولی امروز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش همراه شده و به ۹ میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا و سکه درباره وضعیت قیمت ها در روزهای آینده اینطور پیش بینی کرد که با کاهش تدریجی قیمت ارز، در روزهای آینده قیمت ها بیشتر کاهش خواهد داشت.

به گفته کشتی آرای، همزمان با تخلیه حباب قیمت سکه و کاهش التهابات در بازار، داد و ستدها نیز روانتر شده است.

فعالان بازار معتقدند: با بازگشت آرامش و کاهش حجم تنش ها در منطقه، قیمت ارز نیز به کانال های قبلی برمی گردد؛ افزایش این روزهای قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد و صرفاً بخاطر خبرهای سیاسی و درگیری های منطقه ای است.

کارشناسان اقتصادی بارها به مردم هشدار داده اند که در روزهای پرنوسان از خرید و فروش پرهیز کنند و فریب سوداگران و سفته بازان را نخورند؛ چراکه این ذات بازار است که در مواقع تشدید تنش های سیاسی و درگیری های منطقه ای با نوسان همراه شود ولی مردم عادی نباید فریب سوداگرانی را بخورند که سعی دارند از فضای گل الود برای خودشان ماهی بگیرند.

نکته مهمی که مورد اذعان اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز هم قرار دارد این است که دیگر به مانند سنوات قبل، شاهد تشدید نوسانات ارزی در بازار به محض انتشار خبرهای جنگی و سیاسی نیستم.

بلکه با وجود قرار گرفتن در اوج تنش های سیاسی همچنان شاهد مدیریت نوسانات در بازار ارز هستیم. طی روزهای اخیر و همزمان با تشدید تنش های سیاسی در منطقه، حداکثر نوسانات ارز ، ۵ درصد اعلام شده است.

بیست و دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران 

بیست و دومین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

زمان واریز وجه از ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۱ مهرماه آغاز و در ساعت ۲۳ روز یکشنبه مورخ ۲۲ مهرماه پایان می‌یابد. پس از اتمام این دوره زمانی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج وجود ندارد.

این گزارش حاکی است، از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۱ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج‌ها، در مجموع ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۹۳ هزار و ۵۵۸ قطعه، نیم سکه ۶۴ هزار و ۹۴۵ قطعه و تمام سکه ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ قطعه است.

خاطرنشان می‌شود، شرکت در حراج‌های گذشته منعی برای حضور در حراج بیست و دوم ندارد و اشخاصی که در این حراج شرکت می‌کنند، می‌توانند در حراج‌های بعدی نیز حضور یابند.

گفتنی است، متقاضیان شرکت در حراج‌های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می‌توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتیmarket.ice.ir ، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

منبع: تسنیم
کدخبر: 337638

ارسال نظر

 

آخرین اخبار