|

اختصاصی گسترش نیوز؛

۲ سیگنال خطرناک به بازار مسکن |‌ شمارش معکوس برای گرانی خانه آغاز شد

وضعیت فعلی بازار مسکن، برای فعالان این حوزه پرسش های متعددی را ایجاد کرده است که بلاتکلیفی های موجود شرایط پیچیده ای را برای این افراد پدید آورده است. فعالان بازار مسکن در پی یافتن پاسخی روشن هستند تا شرایط آتی بازار برایشان خطرهای بزرگی را فراهم نکند. رویدادهای متوالی در منطقه و رشد خطرات سیاسی، از جمله مواردی است که موجبات نگرانی های مردم را فراهم کرده است.

اقتصاد ۲ سیگنال خطرناک به بازار مسکن |‌ شمارش معکوس برای گرانی خانه آغاز شد

رشد سریع قیمت‌ها ممکن است نشانه‌ای از وجود حباب قیمتی در بازار مسکن باشد. زمانی که نرخ ها به‌طور ناگهانی و سریع افزایش می‌یابند، تقاضای مصنوعی شکل می‌گیرد و خریداران به تدریج وارد بازار می‌شوند که این موضوع به ایجاد حباب قیمتی کمک می‌کند.

در سال گذشته، رشد قیمت‌های مسکن به شیوه‌ای معقول و پیوسته اتفاق افتاده و افزایش ناگهانی نداشته است. این نکته نشان‌دهنده عدم وجود حباب قیمتی در بازار است. همچنین باید توجه داشت که حباب‌های قیمتی معمولاً در انتهای دوره‌های رشد فزاینده شکل می‌گیرند، در حالی که در حال حاضر بازار مسکن در یک دوره رکود قرار دارد.

آخرین پیش بینی ها در خصوص این بازار راکد، بیانگر این است که با توجه با احتمال بالا گرفتن تنش ها در منطقه میان ایران و اسرائیل و همچنین در راه بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزایش قیمت خانه امری غیرقابل انکار خواهد بود.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در فرمانیه، با قیمت هر متر ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۲۲ مهر ۱۴۰۳، خانه‌ای در  جنت آباد، متری ۱۱۶ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ شهریور را مشاهده کنید.

گسترش نیوز برای شما آخرین قیمت خانه در برخی از مناطق تهران را جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

قیمت خانه در تهران - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

نام محله قیمت هر متر مربع
فرمانیه ۲۲۰ میلیون تومان
جنت آباد ۱۱۶ میلیون تومان
شمشیری ۶۴ میلیون تومان
خزانه ۵۷ میلیون تومان
اسلام آباد ۴۲ میلیون تومان

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337746

ارسال نظر

 

آخرین اخبار