|

مشمولان یارانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟ + جدول

پلیس فتا در پیامی به مردم هشدار داد که هرگونه پیام دریافتی با عنوان یارانه حمایتی یا کمک معیشتی، دامی از سوی مجرمین با هدف خالی کردن حساب‌های بانکی شماست و نباید به این پیام‌ها توجه کنید.

اقتصاد مشمولان یارانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟ + جدول

در آستانه تاریخ دریافت یارانه‌ های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، یارانه‌ بگیران با موجی از پیامک‌ های کلاهبرداری مواجه شده‌اند که به گفته پلیس فتا، این پیامک‌ها جعلی هستند.

پلیس فتا در پیامی به مردم هشدار داد که هرگونه پیام دریافتی با عنوان یارانه حمایتی یا کمک معیشتی، دامی از سوی مجرمین با هدف خالی کردن حساب‌های بانکی شماست و نباید به این پیام‌ها توجه کنید.

در این میان، بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم درآمدی در تاریخ بیست و پنجم هر ماه پرداخت می‌شود، در حالی که یارانه سایر خانوارهای مشمول نیز در تاریخ سی‌ام هر ماه به دستشان می‌رسد.

همچنین براساس جدولی که این سازمان ارائه کرده، مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی سوخت از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی خانواری که در دهک‌های اول تا سوم درآمدی جای می‌گیرند، ۴۰۰ هزار تومان و باقی خانوار نیز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

بر همین اساس، یک خانوار ۳ نفره که در دهک‌های اول تا سوم قرار داشته باشند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانوار ۲ نفره‌ای که در دهک‌های دیگر ۸۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

زمان واریز یارانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی اعلام شد/ مشمولان چه کسانی هستند؟

 

یارانه

علیرضا محمدی با اشاره به بند "د" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تأکید کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم را مورد بررسی قرار داده و گروه‌های نیازمند حمایت را شناسایی کند. وی همچنین به عدم ارسال اطلاعات بانکی از سوی برخی دستگاه‌ها، به‌ویژه بانک مرکزی، اشاره کرد و افزود که بر اساس آئین‌نامه جدید، وزارت تعاون مسئول وسع‌سنجی و رتبه‌بندی خانوارها خواهد بود. بنابراین، یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ بر اساس این دهک‌بندی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به روال گذشته واریز خواهد شد.

در کنار این موارد، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از اجرای طرح حمایت تغذیه‌ای برای کودکان دارای اختلال رشد خبر داد. این طرح به کودکان ۵ تا ۵۵ ماهه اختصاص دارد و با هدف کاهش فقر و تأمین امنیت غذایی در همکاری با وزارت بهداشت اجرا می‌شود.
 
این اقدامات در راستای بهبود شرایط اقتصادی خانوارها و حمایت از اقشار نیازمند صورت می‌گیرد و می‌تواند تأثیرات مثبت قابل توجهی بر بهبود سطح معیشت خانواده‌ها داشته باشد.
منبع: خبر آنلاین
کدخبر: 337755

ارسال نظر

 

آخرین اخبار