|

فرق کارگران پیمانکاری با کارگران رسمی چیست؟

کارگران پیمانکاری فعال در حوزه ابنیه فنی راه‌آهن جنوب اعلام کردند که هنوز نتوانسته‌اند مزایای عرفی و مناسبتی مربوط به سال گذشته و سال جاری خود را دریافت کنند.

اقتصاد فرق کارگران پیمانکاری با کارگران رسمی چیست؟

گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در راه‌آهن جنوب که در بخش نگهداری خطوط ریلی فعالیت می‌کنند، اعلام کردند که با وجود وعده‌های مدیران راه‌آهن، متأسفانه از سال گذشته پرداخت پاداش‌ های مربوط به ایام مناسبتی و اعیاد برای حدود ۲۰۰ کارگر در این ناحیه به تأخیر افتاده است.

آن‌ها خواستار برابری در پاداش، حقوق و مزایای مزدی  با کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند و افزودند: برای روزهای مناسبتی شرکت راه‌آهن به حساب همه کارگران رسمی و قراردادی خود مبالغی را واریز می‌کند اما به کارگران پیمانکار چیزی تعلق نمی‌گیرد.

این کارگران با درخواست از مدیرعامل راه‌آهن کشور برای اینکه به فکر اشتغال و معیشت کارگران نگهداری از خطوط ریلی هم باشند، در ادامه گفتند: چرا کارگران پیمانکاری ابنیه فنی از مزایای مزدی و سایر مطالباتی که کارگران رسمی و تجمیعی می‌گیرند، محروم هستند؟ ما کارگران با حداقل دریافتی که بخشی از آن بابت حق بیمه و سایر بدهی‌ها و اقساط بانکی کسر می‌شود، باید با چند سر عائله زندگی کنیم.

حقوق-کارگران-پنج

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه جنوب در خاتمه گفتند: کارگران رسمی راه‌آهن که وضع بهتری نسبت به ما کارگران پیمانکاری دارند پاداش شب یلدا، ۲۲ بهمن، عید مبعث و ایاد شعبانیه و سایر مزایای عرفی و مناسبتی‌شان پرداخت شده اما ما کارگران پیمانکاری که طرف حساب‌مان پیمانکاران هستند حداقل مبلغ دریافتی را داریم. …

یکی از این کارگران درباره موضوع حذف شرکت‌های پیمانکاری از راه آهن گفت: موضوع پیمانکاری‌ها همچنان پا برجاست و زیانِ واگذاری امور ریلی به پیمانکاری‌ها به کارگران می‌رسد.

وی بیان کرد: بسیاری از کارگران خطوط ریلی مستاجر هستند و کارگران در روزهای مناسبتی و عرفی چشم به دست کارفرما دوخته‌اند تا به نحوی بخشی از معاش‌شان تامین شود.

او در پایان تاکید کرد: به کارگران رسمی راه‌آهن که وضع بهتری نسبت به ما کارگران پیمانکاری دارند پاداش ایام مناسبتی و اعیاد وسایر مزایای رفاهی پرداخت شده اما به ما کارگران پیمانکاری که طرف حساب‌مان، پیمانکاران هستند اهمیتی داده نمی‌شود.

منبع: ایلنا
کدخبر: 337886

ارسال نظر

 

آخرین اخبار