|

گوشی ویوو ایکس ۲۰۰ سرانجام رونمایی شد + قیمت و مشخصات

ویوو نهایتا از خانواده پرچمدار خود، Vivo X200، که شامل نسخه‌های استاندارد، پرو و پرو مینی می‌شود، رونمایی کرد. در حالی که توجه اصلی به مدل‌های پرو شده است، اما مدل استاندارد ویوو X200 هم اکثر ویژگی‌های برتر مدل‌های پرو را دارا می‌باشد.

اقتصاد گوشی ویوو ایکس ۲۰۰ سرانجام رونمایی شد + قیمت و مشخصات

به گزارش gsmarena، Vivo X۲۰۰ با نسل جدید دوربین‌های زایس، تراشه قوی و طراحی مقاوم و زیبا به‌روز شده است. Vivo در این گوشی هوشمند از تراشه MediaTek Dimensity ۹۴۰۰ استفاده کرده که عملکرد بی‌نظیری را در بنچمارک‌ها ارائه داده است. ما شما را با جزئیات مشخصات Vivo X۲۰۰ آشنا خواهیم کرد.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۴۰۰ که در این گوشی استفاده شده، نسل دوم تراشه ۳ نانومتری با طراحی تمام هسته‌ای است که با همکاری مدیاتک و ARM ساخته شده. هسته اصلی Cortex-X۹۲۵ در این تراشه با حداکثر فرکانس ۳.۶۲۶ گیگاهرتز اجرا می‌شود و با رم ۱۶ گیگابایت جفت شده که با رم مجازی دوبرابر هم می‌شود. فضای ذخیره‌سازی (۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت) این گوشی نیز به‌لطف فناوری فشرده‌سازی ویوو، قابلیت افزایش دارد.

ویوو ایکس ۲۰۰ هم مثل ویوو ایکس ۲۰۰ پرو از نمایشگر خمیده ۶.۶۷ اینچ برخوردار شده که از تکنولوژی Zeiss Natural Color پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی به‌معنای دقت فوق‌العاده بالای رنگ‌ها در پنل ۱۰ بیت LTPS با قابلیت +HDR۱۰ است. این نمایشگر از دیمینگ PMW با فرکانس بالا استفاده می‌کند تا تجربه‌ای بدون سوسو زدن را ارائه کند. همچنین، حداکثر روشنایی آن به ۴۵۰۰ نیت می‌رسد.

گوشی-ویوو

مشخصات ویوو ایکس ۲۰۰

نمایشگر ویوو ایکس ۲۰۰، عمری سه‌ برابر طولانی‌تر از پنل‌های OLED رایج دارد و مصرف انرژی آن کمتر است. در اینجا باید اشاره کنیم که یکی از تفاوت‌های ویوو ایکس ۲۰۰ با مدل‌های پرو در این است که از اسکنر اثر انگشت اپتیکال بهره می‌برد.

ویوو در تنظیمات دوربین ویوو ایکس ۲۰۰ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل Sony IMX۹۲۱ با سایز سنسور ۱/۱.۵۶ اینچ استفاده کرده که کوچکتر از سنسور LYT-۸۱۸ در مدل‌های پرو است؛ اما در حد و اندازه‌های سنسوری است که در ویوو ایکس ۱۰۰ استفاده شده. این سنسور پشت لنز f/۱.۵۷ زایس قرار گرفته که از پوشش *T برخوردار است.

یک لنز تله فوتوی ۵۰ مگاپیکسل IMX۸۸۲ با اندازه سنسور ۱/۱.۹۵ نیز در کنار دوربین اصلی قرار گرفته. فاصله کانونی این لنز تله فوتو ۷۰ میلی‌متر و دیافراگم آن f/۲.۵۷ است. تنظیمات دوربین پشتی ویوو ایکس ۲۰۰ با یک لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسل ۱۵ میلی‌متری تکمیل می‌شود. با دوربین این اسمارت‌فون می‌توان ویدیوهای ۴K را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با رنگ‌های ۱۰ بیت ضبط کرد.

قیمت-ویوو

وظیفه‌ی تامین انرژی در Vivo X۲۰۰ بر عهده‌ی یک باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعت BlueVolt است. این باتری با توان شارژ سیمی ۹۰ وات شارژ می‌شود. بد نیست بدانید که ویوو ایکس ۱۰۰ به باتری ۵۰۰۰ مجهز بود و از شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کرد. اما درباره ساختار و طراحی ویوو ایکس ۱۰۰ باید گفت که علیرغم باتری بزرگتر، ابعاد کوچکتری نسبت به نسل قبلی دارد. این گوشی با نمایشگر ۶.۶۷ اینچ با ضخامت ۷.۹۹ میلی‌متر ساخته شده؛ در حالی که نسل قبلی با نمایشگر ۶.۷۸ اینچ، ۸.۵ میلی‌متر ضخامت داشت.

ویوو ایکس ۲۰۰ از نظر استاندارد ضد آب نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته و از گواهی IP۶۹ بهره می‌برد. این استاندارد به این معنی‌است که گوشی در برابر واترجت داغ نیز مقاوم خواهد بود.

ویوو گوشی‌های سری ویوو ایکس ۲۰۰ را به قابلیت ارتباط آفلاین مجهز کرده است. با این قابلیت، کاربران می‌توانند در مناطقی که پوشش شبکه موبایل وجود ندارد، به گوشی‌های دیگر در فاصله ۱ کیلومتری پیام ارسال کنند. این قابلیت با همکاری ویوو و مدیاتک توسعه‌ یافته و مبتنی بر بلوتوث کار می‌کند. این دستگاه از پخش متن SOS و ارتباط صوتی و متنی یک به یک نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند موقعیت جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارند. دانشمندان آکادمی چینی علوم برای آزمایش این قابلیت به مناطقی از کوه اورست رفتند که هیچ پوشش شبکه‌ای ندارد.

مشخصات-ویوو

گوشی ویوو ایکس ۲۰۰ به رابط کاربری OriginOS ۵ مجهز است

گوشی ویوو ایکس ۲۰۰ به رابط کاربری OriginOS ۵ مجهز است که قابلیت‌های جدیدی از جمله Origin Island (چیزی شبیه به داینامینک آیلند در گوشی‌های آیفون)، و نسخه‌ی شخصی‌سازی شده از سیرکل تو سرچ را ارائه می‌دهد. ویوو نسخه‌ای از مدل هوش مصنوعی را برای بازار چین طراحی کرده که قابلیت یادداشت‌نویسی و کپی‌رایتینگ دارد. حالا باید دید که این کمپانی چه قابلیت‌هایی را برای بازارهای جهانی در نظر گرفته است.

ویوو ایکس ۲۰۰ هم مثل مدل‌های پرو در رنگ‌های آبی، خاکستری، سفید و مشکی عرضه می‌شود. رنگ آبی، از رنگ‌های جدید ویوو است که در شرایط نوری مختلف، تغییر رنگ می‌دهد.

روند پیش‌سفارش ویوو ایکس ۲۰۰ از امروز آغاز می‌شود و از ۱۹ اکتبر (۲۸ مهر) به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. مدل پایه با رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۶۰۵ دلار به فروش می‌رسد. کانفیگ‌های ۱۲/۵۱۲ گیگابایت و ۱۶/۵۱۲ گیگابایت نیز به‌ترتیب ۶۶۳ و ۷۰۶ دلار قیمت دارند. مدل رم ۱۶ گیگابایت با حافظه ۱ ترابایت هم ۷۷۶ دلار قیمت‌گذاری شده است. هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه جهانی این گوشی در دست نیست.

ویوو-ایکس

منبع: تکراتو
کدخبر: 337980

ارسال نظر

 

آخرین اخبار