|

زمان واریز حقوق فرهنگیان اعلام شد + معلمان بخوانند

حقوق مهر ۱۴۰۳ فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری بر اساس تاریخ زیر واریز می شود

اقتصاد زمان واریز حقوق فرهنگیان  اعلام شد + معلمان بخوانند

حقوق مهر ۱۴۰۳ فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری در ۲۹ مهر ۱۴۰۳ به حسابشان واریز خواهد شد.

 حدود هزار نفر از بازنشستگان معلم زن و مرد از استان‌های مختلف کشور در این تجمع برای مطالبه وضعیت رتبه‌بندی خود شرکت داشتند. دلیل اصلی این تجمع، عدم اعمال مزایای مالی رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ است.

"رتبه‌بندی حق ماست حق مسلم ماست"، "نگاه پشت شیشه جواب ما نمیشه" از جمله شعارهای این فرهنگیان بازنشسته بود. یکی از فرهنگیان بازنشسته در این تجمع طی سخنانی اظهار کرد: ناعدالتی‌ها باعث شد تا دست به این تجمع بزنیم؛ چه کسانی ما را به این وضعیت رسانده‌اند؟! آیا تحقیق کرده‌اید چه کسی بودجه مصوب همترازی حقوق شاغلان و بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را هدر داد که ما امروز کف خیابان هستیم؛ چرا سه سال است که رتبه‌بندی برای ما اعمال نمی‌شود؟

آقای باقرزاده، معلمی بازنشسته از تبریز است که ۳۱ سال به عنوان دبیر ادبیات فارسی در مدارس کشور تدریس کرد. او در اول مهر ۱۴۰۰ بعد از ۳۱ سال فعالیت بازنشسته شده است.

 طبق توصیه مسئولان امور اداری وزارت آموزش و پرورش، که اعلام کردند رتبه‌بندی شامل حال ما می‌شود، در اول مهر ۱۴۰۰ بازنشسته شدم، اما اکنون با گذشت سه سال خبری از اعمال مزایای رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی ما نیست.

معلمان-مدارس-غیردولتی

این معلم بازنشسته ادامه داد: با رتبه ۳ بازنشسته شدم و اگر همان سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی در حقوق من اعمال می‌شد، ماهانه حدود ۵ میلیون تومان افزایش می‌یافت همچنین با توجه به افزایش سالانه حقوق، اکنون رقم قابل توجهی به حقوق من اضافه می‌شد. وی تصریح کرد: هم‌اکنون فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند؛ طبق قانون مصوب مجلس، رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود اما اکنون مسئولان می‌گویند چون یک روز بعد از این تاریخ بازنشسته شده‌اید، مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوید!

این معلم ضمن گلایه از خلف وعده مسئولان گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری با آقای پزشکیان جلسه‌ای داشتیم که قول داد بعد از انتخابات مشکل ما را پیگیری کند. آقای منادی نیز قبل از انتخابات مجلس قول پیگیری داد اما اکنون حتی پاسخگوی تماس‌های ما هم نیست.

رتبه بندی فرهنگیان

وی تأکید کرد: متأسفانه مسئولان دائماً به ما وعده می‌دهند که وضعیت را اصلاح می‌کنیم اما در عمل خبری از اجرای وعده‌ها نیست.  پیش از این و در سال ۱۴۰۲ صادق ستاری‌فرد معاون وقت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته بود: برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی هماهنگی‌های لازم انجام و اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد. کسورات سهم صندوق و مطالبات به جا مانده بازنشستگان سال ۱۴۰۰ که مشمول رتبه‌بندی هستند، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

منبع: رکنا
کدخبر: 338019

ارسال نظر

 

آخرین اخبار