|

خبر فوری | واردات خودرو کارکرده تعیین تکلیف شد

واردات خودروهای کارکرده چندسالی است که به یکی از چالش های مهم برای مجلس، دولت و مردم تبدیل شده است. در این ۱ تا ۲ سال اخیر اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروی صفر و کارکرده به گوش می رسد. تعداد زیادی از خودروهای صفر کیلومتر هم به کشور نیز وارد شدند، اما خودروهای دست دوم یا همان کارکرده با مشکلات فراوانی روبرو می باشد.فاطمه مهاجرانی امروز در نشست خبری خود در بین جمعی از خبرنگان در این مورد توضیحاتی دادند که در ادامه آن را با هم میبینی.

اقتصاد خبر فوری |  واردات خودرو کارکرده تعیین تکلیف شد

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردم در نشست خبری در مورد ابهامات واردات خودرو گفت: در واردات خودرو اصل بر تولیدات داخلی است.ولی از طرفی در این مسئله نباید فراموش کرد که مردم هم باید این حق انتخاب را داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر کسی می خواهد خودرویی غیر از خودروی داخلی، سوار شود نباید برای او مانعی وجود داشته باشد.

مهاجرانی در مورد درخواست برای واردات خودرو گفت: در این چند سال اخیر که واردات خودرو به کشور ممنوع بوده است، اما با پیگیری هایی که انجام شد  یک تجمعی از درخواست ها را برای واردات خودروهای خارجی داریم.

سخنگوی دولت در ادامه گفت : پاسخ دهی به این درخواست ها مقداری زمان بر است، اما باید یادآور شد  فرایند واردات خودرو آغاز شده است.

مهاجرانی در میان صحبت های خود این نکته را یادآور شد که بررسی تقاضای واردات خودروهای کارکرده هم در این میان است.

وی گفت:از آنجایی که در مورد خودروهای کارکرده بحث هایی وجود دارد، باید نکاتی را در بررسی که  آیا اصلا خودرو کارکرده وارد شود یا خیر؟آیا این اتفاق با شأن مردم ایران همخوانی دارد؟ این تمام سوالاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد. اما ما شاهد مطالبه واردات خودروهای کارکرده هستیم و این تقاضا وجود دارد.

مهاجرانی در پایان عنوان کرد: بررسی ها برای واردات این خودروها  آغاز شده و نشان می دهد خودروهایی با عمر ۳ تا ۴ سال کارکرد وجود دارد که می تواند مورد استفاده در داخل کشور قرار گیرد.  دولت هم اکنون در حال برطرف کردن همه موانعی است که هیچ گونه هزینه ای را برای مردم در بر نداشته باشد.

کدخبر: 338035
  • علی ارسالی در

    شان ملت ایران این است که پراید ۲۰سال کار کرده شوار شوند؟ پژو ۱۵سال کارکرده یا سم ند ۱۵سال کارکرده یا پیکان ۳۰سال کارکرده یا ساینا یا کوییک ۱۰سال کارکرده سوارشوند ! ولی تویوتا ۱۰سال کارکرده یا مزدا ۱۰سال کارکرده یا بنز۱۵ سال کارکرده و.... سوار نشوند و حسرت بخورند!!

ارسال نظر

 

آخرین اخبار