|

فوری | پرداخت حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ | فرهنگیان به کلاس ها باز می گردند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی؛ در مورد موضوع حل نشدنی کمبود معلم در آموزش و پرورش گفت: تا مشکل نیروی انسانی در نظام آموزشی حل نشود، از ظرفیت نیروهای بازنشسته استفاده می کنیم.

اقتصاد  فوری | پرداخت حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ | فرهنگیان به کلاس ها باز می گردند
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت و دشواری تربیت معلم برای نسل آینده، بیان کرد: تا زمانی که با کمبود معلم روبرو هستیم، لازم است از ظرفیت معلمان بازنشسته نیز استفاده کنیم. وی همچنین در مورد حقوق بازنشستگان و منابع پایدار برای تامیت آن صحبت هایی کرد.

 برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به منابعی پایدار نیازمندیم

راستینه در ادامه برخی مسائل اقتصادی را نیز مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اجرایی‌سازی احکام قانون بودجه از جمله موضوعاتی است که مجلس دوازدهم به شدت پیگیری می‌کند، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله این قوانین است که تلاش داریم این قانون بر اساس زمان‌بندی برنامه هفتم توسعه یعنی ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۳ عملیاتی و اجرایی شود که منابع پایدار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه پیش‌بینی شده است و دولت مکلف است به اجرای این قانون اقدام کند.

ناچار به استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته هستیم

راستینه با تأکید بر اینکه تربیت معلم برای نسل آینده مهم‌ترین و دشوارترین کار است، توضیح داد: معتقدیم سرمایه موجود کشور در قالب معلم باید به درستی مورد استفاده‌ قرار گیرد و لذا به بحث بازنشستگی معلمان و عدم به‌کارگیری معلمان بازنشسته نباید نگاه احساسی داشت چرا که سرمایه بازنشستگان فرهنگی باید برای کمک به نسل آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: به این موضوع اعتقاد داریم که باید از سرمایه نسل جوان به درستی استفاده کنیم، لذا در برنامه هفتم مصوب کردیم که سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان باید سالانه دو برابر شود تا خلأ کمبود معلمان به نوعی جبران شود اما تا زمانی که این کمبود را داریم باید از ظرفیت معلمان بازنشسته نیز بهره بگیریم.

راستینه با تأکید بر اینکه دستگاهی در استان وجود ندارد که اعتباراتش جذب نشده باشد، افزود: از خردادماه به‌صورت نوبتی گزارش‌های دستگاه‌ها را از دیوان محاسبات دریافت می‌کنم، در تیرماه امسال برخی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات عقب بودند که بلافاصله با دستگاه‌های مذکور جلساتی برگزار و علت‌های عقب‌ماندگی احصا و تذکر و پیگیری شد و اجازه نمی‌دهیم ریالی از حقوق مردم تضییع شود.

معلمان (1)

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر با اشاره به سفرهای خود به مناطق مختلف حوزه انتخابیه در راستای رسالت نظارتی و احصای مشکلات، توضیح داد: بازدید از پروژه‌های مختلف و میزان پیشرفت‌ها با همراهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همواره در این بازدیدهای میدانی در دستور کار قرار دارد و هر جا نیاز به تذکر یا پیگیری باشد، انجام می‌گیرد، طبیعی است که عملکرد برخی دستگاه‌ها قوی‌تر و برخی دیگر ضعیف باشد چرا که به هر علتی ممکن است مدیر و نیروی کارآمد در رأس دستگاه قرار نگیرد و آسیب‌هایی ایجاد شود.

حقوق-بازنشستگان-دو

راستینه با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد در خصوص تسهیلات، بیان کرد: در تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۳ قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومان از طریق منابع دولتی و سه برابر آن از طریق بانک‌ها یعنی چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های تولیدی پیش‌بینی شده است اما متأسفانه بانکها در وظایف خود برای تخصیص سهم به درستی عمل نمی‌کنند و با وجود رسوب ۳۰ هزار میلیاردی تومان در بانک‌ها از محل بازگشت اقساط تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲، نسبت به پرداخت تسهیلات کوتاهی کردند.

منبع: ایران استخدام
کدخبر: 338138

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین