|

رونمایی آیفون از جواهر جدیدش |‌ SE4 برگ برنده اپل می شود + عکس

وبلاگ ژاپنی Macotakara به تازگی ویدیویی از دو ماکت آیفون اس ای ۴ با دو اندازه مختلف را با اهالی وبلاگ خود به اشتراک گذاشت. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد نسل بعدی آیفون SE را با دو طرح ابعادی مختلف به بازار عرضه کند.

اقتصاد رونمایی آیفون از جواهر جدیدش |‌ SE4 برگ برنده اپل می شود + عکس

ماکت کوچک‌تر، با طراحی شبیه به آیفون ۱۴، احتمالا اولین آیفون اس ای خواهد بود که از نمایشگر edge to edge، فیس‌آیدی و ناچ برخوردار می‌شود. این گوشی از یک دوربین تک در پنل پشتی استفاده می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد که اپل در این مدل همچنین از سوییچ قطع صدا، مشابه آیفون ۱۴، استفاده کرده است که کمی کوچکتر از سوییچ آیفون ۱۴ است، و اندازه دکمه‌های تنظیم صدا تغییری نکرده است.

در ویدیوی Macotakara، یک ماکت دیگر هم دیده می‌شود که ابعاد بزرگتری دارد. به گزارش phonearena، اپل تاکنون هیچ آیفونی شبیه به این را عرضه نکرده است. این دستگاه احتمالا به نمایشگر ۶.۵ اینچ مجهز شده است. تا به حال هیچ خبری درباره آیفون اس ای ۴ پلاس منتشر نشده بود و اگر چنین خبری صحت داشته باشد، چندان منطقی نخواهد بود.

افشاگر ژاپنی توضیح داده که اپل هنوز تصمیم نگرفته که آیفون SE ۴ را در دو سایز مختلف عرضه کند یا نه. پس به نظرم بهتر است روی مدل کوچکتر با نمایشگر ۶.۱ اینچ متمرکز بمانیم.

قیمت-گوشی

مشخصات آیفون اس ای ۴

آیفون اس ای ۴ از نمایشگر ۶.۱ اینچ برخوردار خواهد شد. این دستگاه اولین آیفون از سری SE است که در آن از پنل OLED استفاده می‌شود. وظیفه پردازش اصلی را در این گوشی، یک تراشه A۱۸ برعهده خواهد داشت که براساس فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است. این همان تراشه‌ای است که در گوشی‌های آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس نیز به کار رفته.

گفته می‌شود که پنل پشتی آیفون اس ای ۴، میزبان یک تک دوربین ۴۸ مگاپیکسل است. همچنین، این اسمارت‌فون احتمالا به مودم ۵G خود اپل مجهز می‌شود.

انتظار می‌رود که این گوشی آیفون در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ روانه بازار شود. آیفون اس ای ۴ با رم ۸ گیگابایت همراه خواهد شد که یعنی می‌تواند از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس پشتیبانی کند.

آیفون اس ای ۳ با قیمت ۴۲۹ دلار عرضه شد. اما با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته، پیش‌بینی می‌شود که قیمت آیفون اس ای ۴ نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کند. اما اگر اپل بتواند قیمت پایه را زیر ۵۰۰ دلار نگه‌دارد، فروش موفقی را تجربه خواهد کرد.

منبع: تکراتو
کدخبر: 338484

ارسال نظر

 

آخرین اخبار