|

انفجار دوباره در بازار ارز دیجیتال | دوج کوین غوغایی دوباره به پا می کند

در هفته سوم اکتبر ۲۰۲۴، تعدادی از رمزارزها شاهد افزایش قابل توجهی بودند و نسبت به نوسانات بی‌ثبات هفته دوم، بهبود چشمگیری را تجربه کردند. از جمله این رمزارزها می‌توان به دوج‌کوین، ورلدکوین و اتنا اشاره کرد.

اقتصاد انفجار دوباره در بازار  ارز دیجیتال |  دوج کوین غوغایی دوباره به پا می کند

ارز های دیجیتال که مسیر پر فراز و فرودی را طی کرده اند و به مسیر پر سودی رسیده اند را در این گزارش معرفی می کنیم: 

دوج‌کوین

با افزایش ۳۱.۶ درصدی قیمت خود در این هفته، در صدر جدول آلت‌کوین‌های سودآور قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین عوامل این رشد، فعالیت نهنگ‌ها بود که با خریدهای هنگفت خود در طول هفته، فشار خرید بزرگی را ایجاد کردند که باعث افزایش قیمت شد.

نقش ایلان ماسک نیز در این صعود چشمگیر بی‌تأثیر نبود. او که از حامیان دونالد ترامپ است، بارها از احتمال ایجاد وزارت کارآمدی دولت (D.O.G.E) در صورت پیروزی ترامپ صحبت کرده است. این اختصار که با نماد دوج‌کوین همخوانی دارد، باعث شده که این رمزارز توجه بیشتری جلب کند و قیمت آن به ۰.۱۴ دلار برسد؛ سطحی که برای اولین بار از ماه جولای به آن دست یافته است.

از لحاظ تحلیل تکنیکال نیز، دوج‌کوین توانست از الگوی مثلث نزولی به سمت بالا خارج شود. تقاطع طلایی میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ روزه با ۵۰ روزه نیز به این رشد کمک کرد.

رمز- ارز- دپیجیتال

در صورت ادامه این روند، قیمت دوج‌کوین می‌تواند به ۰.۱۷ دلار و حتی ۰.۲۰ دلار برسد. اما اگر دارندگان بلندمدت به فروش روی آورند، امکان کاهش قیمت به ۰.۱۲ دلار نیز وجود دارد.

ورلدکوین (WLD)

ورلدکوین با ۲۷.۳ درصد رشد قیمتی در این هفته، دومین رمزارز سودآور بود. این رشد به‌دلیل تغییر نام ورلدکوین به “World” و راه‌اندازی لایه دوم آن با نام ورلدچین (World Chain) اتفاق افتاد. در حال حاضر، قیمت ورلدکوین به ۲.۵۰ دلار رسیده است، هرچند که هنوز ۷۹ درصد با بالاترین حد تاریخی خود فاصله دارد.

با این حال، حمایت قوی در سطح ۲.۱۰ دلار اعتماد خریداران را جلب کرده و باعث افزایش فشار خرید شده است. وضعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان‌دهنده شتاب صعودی است.

عکس

اگر این فشار خرید ادامه پیدا کند، قیمت ورلدکوین ممکن است تا سطح مقاومتی ۲.۹۵ دلار افزایش یابد و در صورت عبور از این سطح، احتمال افزایش قیمت آن تا ۴.۹۴ دلار نیز وجود دارد. اما اگر نتواند از این مقاومت عبور کند، ممکن است قیمت آن به زیر ۲ دلار کاهش یابد.

اتنا (ENA)

اتنا نیز با افزایش قیمت ۲۴.۳ درصدی خود در این هفته، یکی دیگر از رمزارزهای سودآور بود. این رشد به‌دلیل راه‌اندازی پروتکل دلار مصنوعی USDe بر روی بلاکچین سولانا رخ داد. در حال حاضر، قیمت اتنا در محدوده ۰.۴۱ دلار قرار دارد و شاخص مکدی (MACD) نیز مثبت شده که نشان‌دهنده مومنتوم صعودی است.

حمایت

اگر این روند ادامه یابد، قیمت اتنا می‌تواند در کوتاه‌مدت به ۰.۷۰ دلار برسد. اما در این مسیر، سطح مقاومتی ۰.۵۰ دلار یک چالش مهم است و اگر اتنا نتواند از این سطح عبور کند، احتمال کاهش قیمت آن به زیر ۰.۳۵ دلار وجود دارد.

منبع: رمز ارز نیوز
کدخبر: 338554

ارسال نظر

 

آخرین اخبار