|

اختصاصی گسترش نیوز؛

توصیه یک فعال بورس به سهامداران در روز حمله اسرائیل به ایران | دامنه نوسان ۳ درصدی حفظ شود؟

رضا نازی؛ کارشناس بورس گفت: در ساعت های ابتدایی حمله شاهد اظهار نظرهایی در خصوص تغییر دامنه نوسان یا تعطیلی بازار بودیم که کاملا مخالف این اظهار نظرها هستم. پیشنهاد می کنم در شرایط فعلی همین دامنه مثبت و منفی ۳ در بازار حفظ شود.

اقتصاد توصیه یک فعال بورس به سهامداران در روز حمله اسرائیل به ایران | دامنه نوسان ۳ درصدی حفظ شود؟

بامداد امروز صداهایی در تهران شنیده شد که بر اساس اعلام سازمان پدافند غیر عامل کشور؛ این صداها به خاطر واکنش پدافند هوایی استان در سه نقطه در خارج از تهران بوده است. در لحظات ابتدایی شاهد التهاب در بازارهای مالی بودیم و عده ای از فعالان بورس در گروه های بورسی خواستار تغییر دامنه نوسان یا تعطیلی بازار شدند. در این خصوص گفتگویی با رضا نازی؛ کارشناس بازار سرمایه داشتیم. در ادامه همراه ما باشید. 

دامنه نوسان ۳ درصد را حفظ کنید

رضا نازی کارشناس بازار سرمایه  ضمن اشاره به حملات بامدادی اسرائیل به ایران در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: فعلا ریسک سیستماتیک در بازارها به رغم کاهش ولی بر قرار است و توصیه می شود؛ دامنه نوسانات بازار تغییر نکند. احتمالا روند بازار امروز منطقی تر از روزهای دیگر باشد و شاهد ظهور سیگنال های تاثیر گذار هستیم. به طور مثال تتر در صبح امروز ریزش ۲۵۰۰ تا ۴ هزار تومانی را در این ساعت ها تجربه کرده است. 

نازی

تعطیلی بازار اشتباه است

نازی اظهار کرد: بازار ذهنیت بدتری نسب به واکنش اسرائیل داشت و تا حدودی این ذهنیت مرتفع شد. رفتار تتر به نمایندگی از بازار دلار نیز نمایانگر تقلیل فضای متشنج است. در نتیجه بازار می تواند رفتار معقول تری را تجربه کند و از روند یکی دو هفته گذشته  فاصله بگیرد. 

وی افزود: در ساعت های ابتدایی حمله شاهد اظهار نظرهایی در خصوص تغییر دامنه نوسان یا تعطیلی بازار بودیم که کاملا مخالف این اظهار نظرها هستم. پیشنهاد می کنم در شرایط فعلی همین دامنه مثبت و منفی ۳ در بازار حفظ شود. یکی از سیگنالهای اصلی تاثیر گذار بر بازار، انتخابات امریکا است که در روزهای آینده باید تصمیم گیری در خصوص بازار بورس شود. به هیچ عنوان موافق بسته شدن بازار در روز جاری نیستم. 

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بازار باید محکم عمل کند و رجل اقتصادی ما نقش مهم تری نسبت به روزهای دیگر دارند. تا نشانگر ضعیف بودن پاسخ اسرائیل در فضای اقتصادی و بورس هم باشیم. همچنین با این روند ریسک سیستماتیک در بازار کاهش پیدا خواهد کرد. 

نازی در پاسخ به خبرنگار گسترش نیوز در خصوص توصیه به سهامداران خرد و مردم در روز جاری گفت: توصیه جدی نمی توان مطرح کرد. خاصه در خصوص روز جاری نظر خود را بیان کردم. سهامداران خرد و سیاستگذاران کشور باید با رفتار منطقی از بازار حمایت کنند.

کدخبر: 338954

ارسال نظر

 

آخرین اخبار