|

با این گوشی‌ های شیائومی خداحافظی کنید

شیائومی چند مدل از گوشی‌های هوشمند و تبلت خود را به لیست دستگاه‌هایی که دیگر آپدیت نرم‌افزاری دریافت نمی‌کنند، اضافه کرد.

اقتصاد با این گوشی‌ های شیائومی خداحافظی کنید

شیائومی لیست دستگاه‌هایی را که از چرخه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری این شرکت خارج شده‌اند، به‌روزرسانی کرد. اکنون تعدادی از گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی، ردمی و پوکو به فهرست مذکور که به‌اختصار با نام EOL شناخته می‌شود، اضافه شده است.

به نقل از زومیت، لیست EOL شامل دستگاه‌هایی از هر سه زیرمجموعه‌ی این شرکت است. نکته‌ی قابل‌ توجه اینکه نام شیائومی پد ۵ هم در فهرست مذکور به‌ چشم می‌خورد.

از دیگر دستگاه‌های اضافه‌شده به فهرست EOL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ردمی نوت ۱۱ پرو

    ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

    نسخه‌ی ۲۰۲۲ ردمی ۱۰

    پوکو X۳ GT

گوشی‌های موجود در لیست EOL دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای رابط کاربری MIUI یا HyperOS دریافت نخواهند کرد. وصله‌های امنیتی حیاتی اندروید نیز برای آسیب‌پذیری‌های جدید منتشر نخواهد شد.

نبود پشتیبانی نرم‌افزاری مداوم، مدل‌های قدیمی گوشی شیائومی را در معرض خطرات امنیتی بالقوه قرار می‌دهد. آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند از طرف هکرها برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربر، سرقت رمزعبور یا حتی نصب بدافزار مورد استفاده قرار گیرند.

شیائومی

شیائومی معمولاً برای مدت‌زمان مشخصی، آپدیت نرم‌افزاری برای دستگاه‌های خود منتشر می‌کند، اما طول دقیق این دوره باتوجه‌به مدل و تاریخ عرضه‌ی محصولاتش متفاوت است. کاربران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت دستگاه خود به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

برای کاربرانی که دستگاه‌های آن‌ها در لیست EOL قرار دارند، گزینه‌های محدودی وجود دارد. ارتقاء به دستگاه شیائومی جدیدتر، امن‌ترین راهکار به‌شمار می‌رود. البته احتمال دارد این گزینه از نظر مالی همیشه برای همه‌ی کاربران امکان‌پذیر نباشد. راهکار دیگر، نصب رام‌های غیررسمی مبتنی‌بر جدیدترین نسخه‌ی اندروید است که البته به دانش فنی نیاز دارد.

منبع: خبرآنلاین
کدخبر: 339035

ارسال نظر

 

آخرین اخبار