|

هشدار | منتظر فاجعه ترامپ دامپ در اقتصاد جهان باشید

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که پیتر شیف، یکی از منتقدان سرسخت صنعت ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین، بر این باور است که در صورت انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، بیت‌کوین با کاهش ارزش روبرو خواهد شد.

اقتصاد هشدار | منتظر فاجعه ترامپ دامپ در اقتصاد جهان باشید

پیتر شیف، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Euro Pacific Capital که در زمینه مشاوره مالی و مدیریت سرمایه فعالیت می‌کند، به عنوان یک تاجر و تحلیل‌گر اقتصادی نیز شهرت و اعتبار زیادی دارد. این اظهارات در برهه‌ای مطرح شده که تنها ۱۳ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳)، زمان باقی‌مانده و بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت‌کوین، اوضاع و احوال خوبی را سپری می‌نمایند و به تدریج در حال قدرت گرفتن هستند.

بر اساس گزارش‌هایی که از سایت پیش‌بینی پلی‌مارکت (Polymarket) منتشر شده، نشان می‌دهد که احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در برابر دیگر همتای خود یعنی کامالا هریس، نامزد دموکرات این دوره، به ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که ایلان ماسک یکی از تاثیرگذارترین افراد حال حاضر دنیای اقتصاد و ثروتمندترین فرد جهان در مراسم گردهمایی در ایالت پنسیلوانیا که به منظور حمایت از ترامپ برگزار شده بود، اعتقاد داشت که شانس انتخاب شدن  ترامپ می‌تواند تا حدود ۶۹ درصد نیز افزایش پیدا بکند. در نتیجه این اظهارات، برخی معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال با توجه به تجربیات انتخابات گذشته و همچنین محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال در میان جامعه آمریکا، احتمال یک شکست صعودی را برای بیت‌کوین متصور شده‌اند.

بر اساس آخرین داده‌ها و آمار و ارقامی که منتشر شده، از میان تمامی افراد واجد شرایط برای دهی در انتخابات این کشور، حدود ۵۰ میلیون نفر از رای‌دهندگان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با اتخاذ سیاست‌های درست و توسعه‌دهنده از سوی دولت، به همراه افزایش درک درست و منطقی مردم نسبت به این حوزه ، در سال‌های آینده پذیرش عمومی این صنعت بسیار بسط و گسترش پیدا بکند.

حساب-ارزی

در همین حین پیتر شیف تاکید کرد که طلا همچنان به عنوان یک پناهگاه امن در برابر تورم جهانی و عدم قطعیت‌های اقتصادی، این توانایی را دارد که توجه سرمایه‌گذاران را به سمت و سوی خود منعطف نماید.

شایان ذکر است که قیمت طلا اخیرا با ثبت رکورد جدید ۲۷۵۲ دلار در هر اونس، روند صعودی بازار فلزات گران‌بها را هدایت می‌کند. در پی همین موضوع پیتر برانت به عنوان یکی از تاجران معتقد است که قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در یک نقطه بسیار حساس قرار دارد که به شدت در رقم زدن آینده آن تاثیر خواهد داشت.

توکن

از دیدگاه تحلیل تکنیکال برانت تاکید کرد که در حال حاضر دو سناریوی کاملا مختلف در انتظار بیت‌کوین است. سناریوی اول این است که بیت‌کوین به محدوده قیمتی ۴۸ هزار دلار سقوط کند و سناریوی دوم نیز این است که بیت‌کوین یک قیمت تاریخی جدید (ATH) را به ثبت برساند.

این در حالی است که شرکت‌هایی که بر روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با رهبری صادرکنندگان صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین آمریکا، پیش‌بینی می‌کنند که یک صعود اجتناب‌ناپذیر در انتظار بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال قرار دارد. 

کدخبر: 339158

ارسال نظر