|
کدخبر: 334553

زائران خسارت دیده اربعین بخوانند

مریم امانی، مدیر بیمه‌های درمان، عمر و حوادث گروهی بیمه معلم، روش‌های دریافت خسارت و ارائه مستندات برای زائران اربعین را اعلام کرد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت بیمه؛ امانی: در یک اطلاعیه به زائران اربعین ۱۴۰۳ گفت: زائران عزیز که تحت پوشش بیمه معلم قرار دارند، در صورت وقوع هر یک از خطرات تحت پوشش بیمه‌نامه اربعین، که در محدوده تعهدات بیمه‌نامه خریداری شده و در زمان اعتبار پوشش بیمه‌ای رخ داده است، می‌توانند با اعلام خسارت و ارائه مدارک و مستندات به شعب بیمه معلم در سراسر کشور، نسبت به دریافت خسارت خود اقدام کنند.

بانک و بیمه زائران خسارت دیده اربعین بخوانند

افرادی که در ایام اربعین تحت پوشش بیمه قرار داشتند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم به شعب بیمه معلم در سراسر کشور، برای دریافت خسارت بیمه‌ای خود اقدام کنند.

او همچنین افزود: فهرست شعب بیمه معلم در وب‌سایت این شرکت به آدرس https://mic.co.ir در دسترس است و بیمه‌گذاران محترم می‌توانند به نزدیک‌ترین شعبه به محل سکونت خود مراجعه نمایند.

امانی در ادامه به مدارک مورد نیاز برای اعلام خسارت زائران اربعین اشاره کرد و گفت: مستندات مربوط به بیمه‌نامه خریداری شده در سامانه سماح، مدارک مربوط به خدمات درمانی دریافت شده در عراق و ایران، کپی صفحه اول و صفحات مهر ورود و خروج گذرنامه بیمه‌شده، مدارک مربوط به حادثه تحت پوشش و همچنین مدارک مربوط به فوت بیمه‌شده برای ثبت و اعلام خسارت الزامی است.

بیمه اربعین شامل چه مواردی می شود؟

حال بهتر است بدانیم که پوشش‌ های بیمه زائران چیست:

  • فوت به هر علتی (بیمه عمر زمانی)
  • فوت ناشی از حادثه
  • فوت ناشی از حملات تروریستی
  • هزینه بستری در بیمارستان به دلیل بیماری یا حادثه

البته خسارت جرحی و فوتی زمانی مشمول بیمه می‌شوند که بیمه شده ضوابط را رعایت کرده باشد و عمدی در کار نباشد. پیشنهاد می‌کنیم که زائر در طول سفر نکات ایمنی را رعایت کند. همچنین از مسیر مشخص شده خارج نشود.

بیمه- اربعین

مشکلات موجود در سفر کربلا

به خاطر خیل عظیم زائران و شلوغ بودن کربلا چالش‌های زیادی در این سفر زیارتی وجود دارد که به آن اشاره می کنیم.

  • گم شدن مدرک گذرنامه (البته این افراد می‌توانند با مراجعه به کنسولگری ایران در شهرهای اصلی، برگ تردد دریافت کنند.)
  • گم شدن کودکان و افراد سالمند و مبتلا بیماری آلزایمر (در این حالت توصیه می‌شود که حتماَ این دسته از افراد کارت هویتی را گردن خود داشته باشند. افراد گم شده در صورت پیدا نشدن و همراه نداشتن مدارک هویتی حداکثر تا ۴۸ ساعت در مرکز مربوطه نگهداری می‌شوند. در صورت مراجعه کردن شخصی برای تحویل این افراد، آن‌ها با اتوبوس به مرز فرستاده و سپس تحویل نیروی انتظامی داده می‌شوند.)
  • شمار قابل توجهی از زائران کربلا با خودروی شخصی خود به سمت مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و… حرکت می‌کنند و از آنجا اقدام به تهیه بلیت اتوبوس کربلا می‌کنند. با توجه به خطرات احتمالی در جاده‌های منتهی به مناطق مرزی کشور، بهتر است قبل از حرکت از داشتن بیمه شخص ثالث اطمینان کسب کنید تا در صورت تصادف با چالش زیادی مواجه نشوید.
  • اگر با خودروی شخصی خود قصد سفر به کربلا را داشته باشید، باید خودروی خود را در پارکینگ‌های تعبیه شده در مرزهای خروجی قرار بدید. تهدیدات مختلفی مثل سرقت می‌تواند خودروی شما را تهدید کند. با خرید بیمه بدنه، می‌توانید نگرانی های خود را از این موارد برطرف کنید.
  • ابتلا به بیماری‌های عفونی و گرمازده شدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها